jobbig men mysig dag

inatt somnade jag inte förrän typ tre, för paul kom hem och vi låg och pratade helt länge. vi har börjat göra det nu innan vi somnar, helt mysigt är det. men det var inte alls lika mysigt när klockan ringde kvart i sex i morse och det var dags att kila iväg till jobbet. menmen. hade ju tagit på mig passet så jag hade inget val. är i alla fall sjukt glad att jag inte bytte med sanna så jag fick jobba kvällen istället, morgonpasset passade mig bra ändå för man jobbar många timmar ensam och får göra allt på sitt sätt. det trivs jag med.

när jag sen kom hem från jobbet strax innan halv fem gick jag in och tog en supermysig dusch. paul hade gjort iordning nät till gosan på balkongen så vi kan ha öppet och kunna vädra i lägenheten. känns sjukt skönt här nu, det luktar mycket fräschare och det är mycket friskare luft, och inte alls så innestängt och kvavt som det har varit innan. här är en bild på hur det blev med nätet.
det känns lite som ett fängelse när man ser det inifrån balkongen, men nerifrån ser det inte alls ut på det viset, man ser det knappt. det ser fint ut. paul är så meckig. :) har en himla tur att han är det, för annars hade vi inte haft hälften så fint här hemma.

efter jag duschat råkade jag somna på soffan, där jag sov i 1½ timme. sjukt skönt. men paul blev lite kinkig. för vi hade bestämt att vi skulle cykla eller åka rollerblades och massa sånt. men jag orkade inte för jag var sjukt trött. det förstod han sen när han kinkat klart. hehe. men det blev bra till slut.
jag gick upp och lagade mat och gjorde vid mig. det blev potatisklyftor med marinerade fläskkotletter och extrakryddig bearnaisesås. mums va gott. kom bara på att jag glömt att köpa grönsaker så det blev minsann ingen sallad till, menmen. vi har det alltid annars, så en gång kan det väl kvitta om man inte har det tycker jag.

därefter körde vi ner till stranden, där vi satt på en bänk med en filt om oss och tittade på solnedgången. sjukt mysigt var det. ville inte att den stunden skulle ta slut. tycker så mycket om att bara sitta näranära honom och bara småprata och pussas och kramas. det är det bästa. och vi kom fram till att vi bor i en himla mysig stad. jag ångrar inte en sekund att jag flyttade hit. det ger så oerhört mycket möjligheter. jag gillar den här staden skarpt. mer och mer faktiskt nu när jag får saker att göra. visst var det en fin solnedgång vi bevittnade?
när vi sen kom hem så stannade vi nere på gräsmattan utanför vårt hus och spelade badminton en ganska lång stund. superkul. det är så himla roligt när vi gör såna saker tillsammans. man mår så bra då. bara det att paul är ganska kass på det, men det vill jag inte säga högt för då kittlar han ihjäl mig. hihi. vi klarade i alla fall 36 slag fram och tillbaka till varandra, och det bestämde vi att vi minsann ska slå nästa gång. :)

han är underbar, min paul!
oooh förresten, glömde en sak. berättade ju häromdagen att jag köpt prydnadssaker i form av bokstäver som bildar ordet LOVE, som jag skulle ha i vardagsrummet bredvid TVn på TV-bänken. har nu tagit en bild på det. visst är det fint?
nej minsann. nu ska jag fixa till lite mys inne i vardagsrummet, sen ska vi se legend of the seeker så fort han dammsugat klart. sen blir det bingen tidigt ikväll. vi är supertrötta båda två. hejsvejs!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0