litet besök på systembolaget



idag är jag fruktansvärt sliten. hård träning igår, gick och la mig sent och upp megatidigt för att öppna på jobbet. usch så trött jag är. nu har jag nyss kommit hem, har varit på systembolaget och hämtat ut min sourz och köpt lite cider och så. här är lite gottesaker som fick följa med mig hem i min lila systemet-kasse. :)
en sak var rätt så sjuk faktiskt. dem känner igen mig på systembolaget nu och vet precis vad jag ska ha. det känns lite sådär faktiskt. det får en att framstå som värsta alkisen, haha. men antagligen är det bara jag som köper dem där sourz-sorterna. dem finns ju inte i det vanliga sortimentet utan dem måste specialbeställa hem en flaska när jag kommer. beställde den blåa nu när jag var och hämtade den lila. ska faktiskt se till så jag har alla sorterna som jag gillar hemma. har den gula redan så får köpa den gröna och den röda sen när ekonomin tillåter också. :)
(dock hittade jag inte bilder på dem i samma format alla så det får bli lite knasigt. haha.
ikväll blir det som jag berättade igår, dömning. min första match för den här säsongen. ska hämta min kollega sen halv sex och jag är faktiskt nervös. inte ofta jag har varit det när jag skullat döma men idag är jag faktiskt det. så nu ska jag alltså äntligen komma igång med dömningen igen. det kommer att komma inlägg efter varje match för att summera hur det har gått och så. kan vara roligt för mig att vid senare tillfälle gå tillbaka och se vad jag har dömt för matcher och hur det har gått och hur min dagsform har varit osv. det finns ju en kategori här i bloggen som heter domare och där finns även inlägg från tidigare matcher jag har dömt.

idag på jobbet har det varit riktigt nimt att jobba faktiskt fast det var med chefen. det brukar vara så jobbigt för huvudet annars när man gör det för man kämpar hela tiden för att allt ska vara perfekt och för att man inte ska få klagomål, men inte har det varit riktigt trevligt faktiskt. och jag hade koll på precis allting och det såg skitbra ut överallt och hon kunde inte säga nånting alls om att jag borde göra det eller det, för då hade jag redan gjort det eller tänkt på det. så jag kände mig i kanonform idag! :)

när paul kommer hem från jobbet klockan fyra (han slutar lite tidigare idag) så hämtar han upp mig här hemma så vi kan köra till AD-center och köpa en nytt batteri till hans bil, och sen ska vi köra till ford och hämta hans bil. dem har lagat den och det blev definitivt ingen billig affär. har inte exakta siffror men det blev över 8000 i alla fall och det är ingen liten summa. stackare.

det är bestämt nu också att vi ska byta kattmat till gosan. för den vi har finns bara att köpa i en enda affär vad vi vet än så länge, kanske i fler i samma kedja men vi har bara sett den i en enda affär och det är så himla opraktiskt. det är skitbilligt på färgcity i svalöv också så vi ska faktiskt köpa där. royal canin blir det nu. pappa köpte en säck till oss idag som vi ska försöka få hem en dag nu i veckan på något sätt, vet inte om den maten hon har räcker över helgen. troligtvis gör den inte det så vi får ordna det på något vis. men den maten ska va bra i alla fall, enligt veterinären, så vi får hoppas att gosan gillar den!

nu ska jag faktiskt packa min domarväska och sen lägga mig på soffan en kvart och vila innan paul kommer. (om jag hinner vill säga)
tjingeling!


bitte

Hej hej vill tipsa dig om en tävling jag har,

Du kan vinna en fin väska och ett presentkort på 500 kr.



2009-05-26 @ 16:14:18
Bloggadress: http://www.lovemercury.se/2009/may/ny-tavling.html

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0