sönderstressad och utmattad



jag känner mig så oerhört sönderstressad och utmattad efter jobbet den här helgen. det har blivit övertidstimmar, larm, glasningar och skit. saker som inte tillhör en normal helg för min del. det har varit fruktansvärt stökigt och jobbigt i stan (som ni själva kan se på tidigare inlägg och har säkert både läst i tidningar och sett på nyheterna). fast jag trivs oerhört bra på mitt jobb och gillar det som fan, så tycker jag det är oerhört skönt att vara hemma och ledig idag och bara ta det lugnt. det kändes så skönt i morse när jag kunde köra ifrån kontoret och bara komma bort därifrån.

nu har jag nästan precis vaknat, har bloggat lite om festivalen först bara. hehe. skrev innan att jag skulle se desperate housewives innan jag bloggade men det blev inte så. får göra det när jag bloggat klart istället, för därefter sen måste jag laga middag innan paul kommer hem. men det lär jag väl inte hinna så vi får väl göra det tillsammans idag misstänker jag.
det värsta är bara att jag måste äta i tid, för ikväll är det fotbollsträning. det ska i alla fall bli riktigt skoj. ser fram emot det enormt mycket.

dock har jag lite dåligt samvete för att jag inte gjort särskilt mycket idag. har en hel del att göra med uppackning osv, men jag känner att jag verkligen inte orkar. vill bara vila ut och ta det lugnt. hur ska jag annars orka träna sen efter en helg som denna?
imorgon skulle jag egentligen börjat jobba halv sju, men det kommer min kropp aldrig att mäkta med så axel ordnade så någon annan tog det passet och det är jag enormt glad över. vet inte hur jag skulle klara det om jag ska va ärlig. visste ju inte alls hur helgen skulle bli när jag tackade ja till det i fredags.

idag ska jag och paul käka kyckling med wokade grönsaker, currysås och ris till middag. sjukt gott ska det bli. är hur hungrig som helst. men paul kommer hem om en timme så jag pallar inte äta något innan dess. hehe. men nu blir det en liten stunds vila till framför världens bästa program. bloggar mer senare ikväll.
tjingeling!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0