härlig tacopaj till middag



va härligt det var när jag kom hem. jag och P lagade tacopaj tillsammans. han hade varit och handlat allt man behövde och vi skojjade och hade supermysigt i köket och samarbetade riktigt härligt. fan va bra stund det var, och gud så gott det blev. här nedan kommer receptet och en bild på den!



Botten:
4 dl vetemjöl (jag använde fullkorn, tycker det blir bäst)
½ tsk salt
50 g margarin
1 ½ dl mjölk

Fyllning:
400 g blandfärs
1 pkt taco kryddmix + vatten enligt anvisning på förpackningen
2-3 tomater
1-2 röda paprikor
2 dl crème fraiche (jag använde med vitlök)
4 msk majonäs
2 dl riven ost (jag använde hälften mozarella)
1 gul lök

Blanda ihop ingredienserna till bottnen och tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet i 225 grader varm ugn i cirka 10 minuter. Bryn köttfärsen och tillsätt tacomix+vatten enligt förpackningens anvisningar, Låt det hela koka ihop. Lägg färsröran i pajskalet. Lägg sedan skivade tomater och röd paprika i ringar. Blanda ihop crème fraîche, majonnäs och ost och bred ut över färsen. Lägg lökringar överst. Grädda pajen i 225 grader varm ugn tills den fått fin färg, cirka 15-20 minuter.



Anonym

Ser ut som ny fick en riktig smaskens middag, aldrig ätit tacopaj faktiskt så man kanske borde testa det! Älskar ju tacos så svårt att tänka mig att jag inte skulle gilla pajen också :)



Nej inte sett falk filmerna heller, vad gör jag med min fritid egentligen! :D Men låter som paj och filmerna kanske skulle kunna bli en trevlig lördag för mig :) Hoppas du får en toppen dag!

2009-10-24 @ 12:37:57
Bloggadress: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0