äntligen är köket klart

köket är nu klart och jag är supernöjd. det är bara lite småfix kvar, men tapetseringen är klar och vi har fått upp både tavlan och hyllorna med värmeljus. hann dock inte ta någon bild på det, men det kommer i helgen för förhoppningsvis så har paul fixat med det sista nu i veckan så det kanske är helt klart då. vi hoppas på det iaf...

igår så hade vi en liten shoppingdag jag och paul. först var vi inne i telenor-butiken på väla och bytade min mobiltelefon. hade fått en begagnad upptäckte jag sen. tycker det är himla dåligt att man köper en ny mobiltelefon och när man kommer hem så upptäcker man bilder som man inte själv tagit, telefonnummer i telefonboken och enmassa annat som var klara tecken på att någon annan haft mobilen innan. där var inte ens något skyddsplast på den. men jag fick bytt den i alla fall, bytte även in min gamla 3510 och fick en billaddare och sen var jag nere i telenor-butiken på kullagatan och fick ett hölje till den gratis. :) superglad blev jag!

vi var även inne en sväng på ikea och köpte energilampor, röda frostade ljuslyktor och en gardinstång. skulle egentligen köpa tyg också som vi ska sy gardiner och en löpare av, men just det tyget vi skulle ha var slut så vi får köpa det till helgen istället. men det gör inget för jag får ju inte hem symaskinen förrän på fredag ändå. så vi har minsann att pyssla med till helgen.
vi är faktiskt riktigt duktiga, har sytt gardinerna till både vardagsrummet och sovrummet, och vi har dessutom gjort det tillsammans. paul är hur duktig som helst på sånt med heminredning och så. våra idéer passar så otroligt bra ihop!

när vi sen kom hem så satte vi upp hyllorna och fixade med tavlan och beställde lite foton som vi ska ha i tavlan i köket. det kommer bli superfint. har satt i några kort i den som vi ska ha tillfälligt där i väntan på dem andra, har ju gosan överallt, kan ju inte ha henne där också. även om vi gillar henne extremt mycket så kan det fan bli för mycket också. man behöver ju liksom inte överdriva.

när hyllorna var uppe såg vi en helskum film. vi hade båda två skitsvårt att hänga med i den, riktigt krånglig och minst sagt SKUM. den hette dead like me: life after death. handlade om livet efter döden, fast det kan man nästan räkna ut på titeln. men helskum, kan helt klart rekommendera folk att se den även om den inte vara värsta wow-bra men den var helt okej, men vi kommer ju inte direkt se den fler gånger så vi raderade den från hårddisken efter att vi sett den klart. ganska förvirrande film!



idag har jag inte gjort så mycket. hade megasvårt att somna igårkväll. låg och tittade upp i taket megalänge. pillade med min mobil och la in bilder och alla telefonnummer igen och massa så. tror inte jag somnade förrän halv sex i morse. lagom skoj. sen ringde paul och väckte mig halv elva för han ville jag skulle kolla upp massa saker åt honom på datorn. lite lack blev jag, men det är klart man ställer upp. :)

när jag gått upp och packat alla saker jag behöver nu under mina tre arbetsdagar så körde jag, lite tidigt men jag tänkte käka någonstans. så jag stannade till i landskrona och käkade kycklingrulle med en kompis jag inte träffat på ganska länge. synd, men nu ska jag bli mycket bättre på att höra av mig. vet att jag är extremt dålig på det. men jag ska bättra mig, det lovar jag. till alla mina vänner dessutom.

nu sitter jag på jobbet och tittar på folk i en reception. det är nog den bästa sysselsättningen som finns, som inte direkt är en sysselsättning egentligen. älskar att sitta och titta på hur folk ser ut, hur dem rör sig, vad dem klär sig i, hur dem pratar osv. ganska underhållande ibland.
men sen när man tänker efter så sitter säkert folk och tittar så på en själv någonstans, men det får man bjuda på. så länge man får ha kvar sitt nöje! :)

nu ska jag fortsätta jobba. kanske skriver lite mer sen. kanske till och med ett seriöst inlägg. haha. :)

skänker en liten tanke till emilia och elis också nu innan inlägget tar slut! love you! 


tjingeling!



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0