mysig helgledighet

den här helgen har verkligen varit en bra helg, har varit ledig och har fått gjort massor med roliga saker och haft riktigt mysigt med min älskling! den har varit perfekt helt enkelt.

i fredags så tvättade jag och städade hela dagen. sen på kvällen var det dömning på schemat, divison 2-match i helsingborg mellan HDFF och husie tillsammans med jilan. kan inte bli bättre. var riktigt längesen jag dömde tillsammans med henne, så det var sjukt kul.
när jag sen kom hem så gick jag och la mig och på lördagen sov både jag och paul riktigt länge. sen städade han och gjorde iordning här hemma medan jag var och dömde i vedby. det var seriefinal i division 6 mellan vedby/rönne och vejbyslätt. vid hemkomsten därifrån ställde jag mig direkt och började laga mat, för klockan sex skulle min mormor och morfar komma på besök. och det var riktigt riktigt najs. dem gillade vår lägenhet, dem har ju inte varit här sen precis då när vi flyttade in och det har ju hänt sjukt mycket här sedan dess. och morfar var jätteimponerad över lägenheten och det glädjer! :)
fick en superfin tavla av mormor som hon hade gjort. blev jätteglad, den hänger på väggen i hallen nu. visst är den fin!?



sent på kvällen när dem åkt hem såg jag och paul en sjukt bra film, en spansk visserligen men den var riktigt riktigt bra, det störde inte alls att den var på spanska. pan's labyrint hette den. en fantasyfilm, vi är ju lite smått galna i såna filmer. jättespännande var den. riktigt mysigt var det att bara ligga och se på film och mysa med älsklingen. det är ju faktiskt inte varje dag som det sker, så man får ta vara på dem tillfällena som ges, och det kan man väl säga att vi gjorde! :)

idag sen så sov vi länge igen. hehe. skönt var det. sen gick vi upp och åt frukost tillsammans och sen körde jag iväg till förslöv för att döma en match mellan Förslöv och Fortuna.
efter matchen sen så köra jag bara hem och bytte om och hämtade upp paul, så begav vi oss till helsingborg och ikea. hade lite småsaker att köpa. sen så var det lite för att vi ville ut också och inte bara sitta inne i lägenheten, paul har ju ingen bil just nu så han kommer inte direkt någonstans. vi var även inne på maxi i helsingborg en sväng, jag tänkte köpa ett fotoalbum, har ju fått hem lite nya foton på posten, men dem hade inte ens samma sorter som här i ängelholm. och där var bara allmänt rörigt, skitförbannad blev jag.
menmen. nog om det nu. när vi kom hem åt vi rester sen middagen igår och tog en promenad upp till maxi här i ängelholm och köpte två sällskapsspel, dem hade rea på dem nu så det var billigt som fan. den glade mytomanen och nya lika par leka bäst blev det, och det senare har vi även spelat nu ikväll. sen har vi suttit och renskrivit massa protokoll och skit med saker paul har gjort på jobbet och så. har varit snäll och hjälpt honom med det, har ju mycket finare handstil än vad han har. :)

jag har ju lovat att visa hur köket blev nu efter vi har renoverat det. dock är inte golvlisterna påsatta än, vi väntar på att få låna en speciell såg av pauls bror, sen har vi inte köpt gardiner heller. tyget har varit slut på ikea megalänge, det var dels det vi skulle ha idag, men det blev bara skenor. irriterad blev jag över det med, för dem sa när vi var där sist att dem skulle ha tyger inne till denna helgen men dem hade inte kommit. menmen. vi får väl sy gardiner och löpare en annan dag. har ju mammas symaskin och det är ju inte direkt så att hon använder den jätteofta så hon saknar säkert inte den om jag har den ett tag.
men i alla fall, nu till köket. här är lite bilder på det! även lite andra bilder tänkte jag avsluta det här inlägget med! varsågoda!


the kitchen, med dukningen från när mormor och morfar var här

tavellister med värmeljusbehållare i rött frostat glas

tavla med bilder från sälen

dekoration på matbordet som jag hittat på själv

gosans nya matplats med nya skålar och nytt underlägg

här kommer även lite bilder av min älskling när han kelar med vår kisemise!





nu ska jag slänga mig på soffan och smälla igång en film och somna till.

puss o kram



Emilia

Köket blev jätte fint.. Saknar dig gumman.. Men en vacker dag kan vi leka igen.. <3

2009-09-14 @ 18:03:50

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0