Döhärlig lista!

hittade en superbra lista på sophies blogg, så jag tänkte sno den. hihi!

1. Tre namn jag lyssnar till: Sandra, Sandi & Sandra.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är grym på att dölja när jag mår dåligt.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Just det faktum att jag inte är nöjd med hur jag ser ut.
4. Detta är jag rädd för: Spindlar och höga höjder.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Massa kel med gosan, några få söta ord från min underbara paul och något gott att äta till middag.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Vet faktiskt inte...
7. Detta tycker jag om att göra: Shoppa!
8. Detta vill jag göra just nu: Åka hem från jobbet och hjälpa mig älskling att städa!
9. Bästa känslan: När någon talar om för en att man gjort något riktigt bra.
10. Värsta känslan: Att inte kunna leva upp till sina egna krav man ställer på sig själv.
11. Egenskap jag gärna ser att min partner har: Förmåga att alltid göra mig glad.
12. Är du kär just nu? Ja, hejdlöst.
13. Jag vill gifta mig? Ärligt så har jag inte en aning.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Vara ekonomiskt oberoende, bli mamma och resa mycket.
15. Min käraste ägodel: Datorn, vad hade man gjort utan den?
16. Något jag vill ha i present:
17. Detta har jag på mig just nu: Min väktaruniform.
18. Favoritkläder: Leggings och någon snygg tunika.
19. Favoritdjur: Katt (älskade gosan) och häst.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Schlager, ska inte humla med det. :)
21. Favoritlåtar just nu: Massor är riktigt bra men en som slår det mesta just nu är Jason Derulo - Sky's the limit
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Jag går inte i skolan just nu, men ska snart börja läsa upp Matte B på komvux och det bävar jag för, hatar verkligen matte.
23. Stjärntecken: Stenbock.
24. En bok jag älskar: Vad som helst av Roslund&Hellström
25. En film jag älskar: Pretty Woman, inget i hela världen slår den. Avatar är däremot inte långt ifrån.
26. Tv-program jag gillar: Desperate Housewives
27. Favoritdoft: Vanilla
28. Detta äter jag gärna: Min egen hemlagade mat.
29. Dricker helst: Juice med smak av apelsin och ananas
30. Favoritgodis: Choklad.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand, men det ska jag i november
32. Färg på mina ögon: Djupt blåa!
33. Min längd: 169 cm
34. Jag tror på: Det som stämmer ;)
35. Jag spelar: Har äntligen börjat med fotbollen igen!
36. Person jag beundrar: Min underbara mamma!
37. Så här bor jag: I en 3a i Ängelholm tillsammans med Paul & Gosan, som vi renoverat helt och hållet
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Inga, vi har bara plastblommor!
39. Det här tänder mig: Ett snyggt utseende som går hand i hand med en härlig personlighet. Men ett par riktigt bruna ögon är oemotståndliga.
40. Det här gör mig avtänd: Fisar. Hahahaha.
41. Favoritfärg: Svart, det ser man smalast ut i! Men mörklila är sjukt snyggt
42. Favoritcitat: Var aldrig nöjd, det kan alltid bli bättre!
43. En hemlighet jag vet: Hemligheter är väl till för att hållas?
44. Bästa present jag fått: Jag vet inte, har fått otroligt mycket fint av dem jag tycker om.
45. Senast köpta skiva: Det minns jag inte ens...
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögon.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Min vikt, celluliterna.
48. Udda förmåga/egenskap: Har jag någon sån?
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En fluga, dem kan se så himla mycket utan att märkas.
50. Vad lyssnar du på just nu? Mina egna tankar inuti huvuet.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Har tagit itu med den sista tvätten och resten av kvällen och natten ska jag jobba.
52. Var är dina föräldrar födda? Sverige.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Kommer inte ihåg.
54. Vilken är din favoritrestaurang? Jensen's Böfhus *MUMS*
55. När badade du i en pool senast? Tisdag i förra veckan var jag och Paul och badade, skulle simmat men slutade med att vi istället mös i bubbelpool och ångbastu och tog en fika!
56. Har du varit med i någon skolpjäs? Enda jag kommer ihåg är Eva & Adam när jag gick i sexan.
57. Hur många barn vill du ha? 2 är väl lagom.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Hårdrock, det är bara en jävla massa oväsen.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Ja, politik är inte riktigt min grej men jag vet faktiskt. Sist röstade jag blankt men det blir det inte den här gången. Men jag kommer inte att avslöja vart min röst hamnar.
60. Vad har du för TV-kanaler? En hel massa. Ettan, tvåan, trean, fyran, femman, sexan, mtv, åttan, nian, discovery m.m.
61. Har du åkt moped någon gång? Eh, självklart! Massor med gånger. Men det var jävligt längesen.
62. Har du busringt någon gång? Det var så himla kul när man var liten.
63. Har du fått felparkeringsböter? En gång. 700 spänn. Jävligt sura pengar. Har varit dundernoggrann sen dess.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Aldrig, och kommer aldrig att göra det heller. Klarar inte det där med höjder.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Vet inte, Turkiet kanske.
66. Har du en egen trädgård? Nix. Men en ganska stor balkong. Där tänkte jag plantera någon blomma i en kruka nu till sommarn!
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Elvis, Simpsons, Bamse, Tom&Jerry m.fl. Det finns så himla många som är grymma.
68. Kan du alla orden i nationalsången? Kanske, är inte säker. Man sjunger inte den särskilt ofta.
69. Badkar eller duschkabin? Både och är väl bäst, men vi har bara dusch hemma, har satt ner badkaret i källaren för att få mer plats.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Pojken i randig pyjamas. Både jag och paul storbölade och blev väldigt rörda av den. Gud vad mina tankar gick efteråt.
71. Favoritpizza? Tomatsås, mozarella, parmaskinka, färska tomater, kycklingfilé, bacon, ruccola sallad och champinjoner.
72. Chips eller popcorn? Helt klart chips, men inget slår biopopkorn!
73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte läppstift, Niveas rosa lypsyl är det som gäller för mig.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej, va fan e de för nåt?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Räknas luciaomröstning som skönhetstävling? I så fall har jag till och med vunnit en!
76. Apelsin- eller äppeljuice? Det är olika. Tycker att båda är lika goda.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Emilia, och vi åt pizza efter att vi kommit hem!
78. Favoritchoklad? Marabou mjölkchoklad med polagrisbitar i.
79. När röstade du senast? Hmm, på vadå?
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Riktigt längesen, det var när jag sommarjobbade på landskronahem.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Mm, både i fotboll och i hästhoppning.
82. Är du bra på matlagning? Jag tycker själv att jag är riktigt duktig, men det handlar mycket om att jag har intresset för det och tycker att det är sjukt roligt. Det är A och O.
83. Klarar du att tanka själv? Självklart. Gör man inte det är man ute på hal is.
84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen
som går på reklamteve-kanalerna?
Mm, min magic bullet är jag sjukt nöjd med.
85. Pepsi eller Coca Cola? Coca cola!
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Mm, jobbar som väktare just nu, har inget val om man säger så, även om man ibland skulle vilja slippa.
87. Vad var det senaste du handlade? En tidning och en glass!
88. Har du kräkts offentligt? Tror jag säkert när jag var liten, men jag kan inte minnas det.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? En otroligt svår fråga, som det känns just nu har jag hittat den sanna kärleken och vill absolut inte byta så då får det väl bli mångmiljardär, men hade jag inte haft min underbara paul kanske svaret hade varit annorlunda, vem vet?!
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag vet inte, jag tror att kärlek är något som växer fram. Det som sker vid första ögonkastet är bara attraktion av något slag.
91. Har du ringt något betalnummer? Mm, dyrt som helvete.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Absolut, men mycket handlar om vad man har för gemensam historia. Ibland funkar det helt enkelt inte.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Min kära vän Lina. Men det var ganska längesen nu!
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Minns inte om det var ovanligt mycket, tror det var normalt.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Det som finns där från början.
96. Vad har du i din väska? Allt och inget, vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Men nässpray, lypsyl och handkräm är standard.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Ser en film, något avsnitt av ett tv-program eller läser ett kapitel i en bok.
98. Vad är du tacksam för idag? Att jag får leva det liv jag lever.
99. Var hittade du den här listan? På Sophies blogg!
100. Tre personer jag vill ska fylla i den: Cissi, Jennie och Becca!



Sophie

haha du jag har ingen aning :P

min faster som gjort de, men jag kan fixa resept :)

Det innehåller iallafall kyckling, bacon en massa grönsaker och sån pasta med kött i. Skit gott!

2010-04-26 @ 19:38:57
Bloggadress: http://lifeassophie.blogg.se/

Beca

Bra för dig att du ska läsa upp matte b! :)

och jag antar utmaningen.

2010-04-26 @ 23:00:47
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Jennie

Oj va mycket jag lärde mig om dig nu! ==) Det får bli morgondagens projekt att fylla i den, men jag lovar att jag ska! =) Kram på dig!

2010-04-27 @ 15:31:47
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

Anna

Tyvärr så var nummer 1 redan tagen, är du intresserad av nummer 2 ? :)



Jag har lite probs med magen, så det är lite si sådär just nu. Men det blir väl bättre! :)

Hur är det med dig gumman? :)

2010-04-27 @ 19:45:57
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

Anna

Kanon, du kan väl maila din adress till mig så skickar jag dom imorgon? Det blir i ett vadderat kuvert så då kommer du har dom i slutet av veckan! :)

Kram

2010-04-27 @ 21:23:34
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0