städning och mysig hemmakväll

just nu sitter jag och ser lite tre kronor medan paul är i vardagsrummet och städar tv-möbeln. han har kopplas loss allting och ska fixa ihop alla sladdar i sladdlister och så, det måste ju se snyggt ut! är faktiskt glad att han tar tag i nåt. han har minsann fått tillbaka lite inspiration till livet. det behövs verkligen nu kan jag säga.

jag har städat iordning alla saker och diskat och dammsugit och så i alla rum utan i datarummet för där är massa skit överallt som är paulsl, och det tänker jag inte ta. det får han minsann göra själv!

imorgon blir det jobb igen. riktigt tråkigt att ha en hel jobbehelg framför sig. suck. inte alls kul att jobba en hel helg när man vet att älsk är ledig. men det är sånt man får ta. nästa vecka ska jag ju bara jobba en dag. ska bli sjukt skönt! egentligen var det två dagar, men nästa torsdag ska jag på rättegång och vittna. det är bara en vecka kvar nu. jag är jättenervös.
tänk er själv. när jag var yngre och gick i skolan var jag sjukt nervös när det var redovisning och man skulle stå och prata framför hela klassen och så, ibland spydde jag och fick ont i huvudet och svindel och skit. mådde verkligen riktigt dåligt över det. och alltid när jag pratar inför folk blir jag röd i huvudet som en jävla tomat. och nu ska jag sitta och vittna i en full rättssal och bli utfrågad av advokater och skit. snacka om tomat där mitt i salen. haha! men det ska nog gå bra.

sen tänkte jag även berätta det där som jag skulle få besked om som var så himla roligt. har inte berättat nåt än, men jag ska antagligen börja rida igen. har varit i kontakt med en som behöver hjälp här utanför ängelholm och det finns ridhus och paddock och allt på gården. jag behöver verkligen en hobby och komma ut i friska luften och få solljuset osv. varannan vecka kan jag ju åka ut i stallet flera dagar och varannan vecka bara två dagar. har verkligen tänkt igenom det här och räknat och så, väldigt väldigt noga, och jag tror det skulle vara otroligt bra för mig. paul tyckte också att det lät som en strålande idé.
som idag t.ex. så har jag ju bara varit hemma hela dagen, en promenad i det fina vädret har det dock blivit, men jag hade kunnat gå upp i tid och sticka ut i stallet och göra något jag verkligen tycker är roligt och ändå hinna med maten och så sen. och så hade jag fått träning och motion samtidigt också.
just att det finns ridhus på gården gör ju allt mycket lättare dessutom. man tröttnar inte eftersom man måste rätta sig efter hur vädret är, och det är lättare att själv få träning när man motionerar hästen, man kan liksom rida mer på allvar.
på måndag vid lunchtid ska jag dit och träffa ägaren och provrida. längtar!

nej nu ska jag se klart avsnittet jag har börjat på.

tjing!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0