städdag!

jaha, då förstår jag mig väl på det igen då. det var ju meningen att jag skulle städat igår men så stannade paul hemma från extrajobbet och vi umgicks hela kvällen. men det blev dyrt! :)

vi satt vid datorn i vardagsrummet och pratade en massa, sen så helt plötsligt innan vi visste ordet av så var där beställt en mini pc, 6 nya hårddiskar till datorn, tygmärken att sätta på datorväskan och lite klistermärken och saker från piratpartiets hemsida. herregud vad dyrt det blev. tur inte jag betalade! ;)
mysigt hade vi i alla fall!

nu idag har det hänt en del. jag började dagen med att gå upp och ta på mig ridkläderna direkt, sen körde jag till maxi och köpte fika och till onoff och köpte en datorväska till mini pc:n.
sen kom linda och barnen, hon och ludde stack till tågmuseét och jag och amanda åkte till stallet. hon var jätteduktig som tog in den lilla hästen alldeles själv från hagen. hon tyckte det var lite läskigt men till sist blev hon riktigt tuff och då gick det jättebra.

vi ryktade och tog hand om hästarna inne i stallet, sen red jag en stund medan amanda satt på en stol och tittade på. sen var det hennes tur. men hon vågade inte riktigt så hon satt bara upp i sadeln och så tog jag ett foto och sen hoppade hon av igen. visar bilder på det senare! hinner inte nu. måste verkligen städa. ska ju ha gäster på fredagkväll och så kommer kattungarnas nya ägare i helgen och hämtar dem, den första på fredageftermiddag. man vill ju att det ska vara snyggt då!

nu ska jag fortsätta, måste ha maten klar när paul kommer hem från extrajobbet också! :)


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0