Del 3 - Mina föräldrar

Människorna som gjorde min existens möjlig, dem som har uppfostrat mig och lärt mig rätt och fel. Det finns inga människor i världen som betyder lika mycket för mig, och som jag håller av på det sättet som jag gör med dem. Det går helt enkelt inte att beskriva i ord.

Mamma



Min mamma heter Helene och jobbar som fritidspedagog. Under alla år har hon jobbat med barn, och det är precis så jag ser på henne - en barnpedagog. Hon har alltid i princip rätt svar på allt när det gäller uppfostran och vad som är rätt och fel.
Hon är en väldigt bestämd person och vet hur saker och ting SKA vara, inte alls jättespontan utan vill gärna ha saker och ting planerade näst intill in i minsta detalj för att det inte ska bli problem.
Tyvärr kan jag inte säga att hon är särskilt duktig på att laga mat som folk brukar kunna säga om sina mammor, för det har alltid varit pappa som har skött det hemma hos oss - och han är GRYM!
Mamma är lite av ett träningsfreak just nu, och det ger resultat. Jag tycker personligen att min mamma ser bra ut för sin ålder.
Jag och min mamma har aldrig haft den där fnittriga vänskapliga mamma-dotter-relationen, utan vi har verkligen haft en mamma-dotter-relation rakt igenom. Jag har alltid kunnat komma till henne när det har varit nåt jag behövt prata om. Ibland har hon varit väldigt dömmande först, men sen kunnat förstå bättre.
Jag älskar verkligen min mamma, hon finns alltid där för mig precis som en bra förälder ska göra och det är jag enormt tacksam för.

Pappa



Min pappa heter Tommy och jobbar som målare.
Näst intill precis alla jag känner och som känner min pappa, tycker att vi är extremt lika till sättet, en del tycker även till utseendet men det kan jag själv inte se. Vi är envisa, sällskapssjuka och kan inte göra mycket på egen hand till 100%, envisa och ska alltid ha rätt och vi älskar att laga mat och är båda duktiga på det.
När man är så lika till sättet är det extremt lätt att man kommer i luven på varandra och det har vi gjort massor med gånger, inte allvarligt men man bråkar med sina föräldrar mer eller mindre, det gör alla.
När jag var liten var det nästan alltid pappa som var med mig på ridskolan, det var liksom "våran" tid. När jag slutade med det och han sen började vara mer med min lillebror och gå på ishockey med honom och fotboll och allt sånt där, så kommer jag ihåg att jag var lite avundsjuk.
Jag har världens bästa pappa!

Det absolut bästa med mina föräldrar är att jag vet att dem alltid ställer upp oavsett vad som händer. Dem har alltid stöttat mig i alla mina beslut jag har tagit, även om dem kanske tyckt att det varit tokigt så har dem respekterat mig och ändå stöttat mig, och det är guld värt.

Under min uppväxt var det precis som med alla andra föräldrar, jag misstänker i alla fall att nästan alla andra föräldrapar har samma uppdelning, att den ena tog en lite strängare roll och den andra lite mer tillbakadragen och mer "vänskaplig" roll. Min mamma har alltid varit den strängare, pappa har tagit efter mammas beslut när han har skullat vara lite "sträng".
Jag har alltid haft regler jag skullat följa, och har jag inte följt dem har det fått konsekvenser. Tack vare mina föräldrars braiga uppfostran har jag lärt mig att bli en bra människa och jag vet vad som är rätt och fel. Jag har lärt mig värdet av pengar, vänner, familj och framförallt har jag lärt mig konsten att förlåta.

Tack för att ni finns mamma och pappa!



Del 1 - Presentera mig själv.
Del 2 - Min första Kärlek.
Del 3 - Mina föräldrar.
Del 4 - Det här åt jag idag.
Del 5 - Vad är kärlek.
Del 6 - Min dag.
Del 7 - Min bästa vän.
Del 8 - Ett ögonblick.
Del 9 - Min tro.
Del 10 - Det här hade jag på mig idag.
Del 11 - Mina syskon.
Del 12 - I min handväska.
Del 13 - Den här veckan.
Del 14 - Vad hade jag på mig idag.
Del 15 - Mina drömmar.
Del 16 - Min första kyss.
Del 17 - Mitt favoritminne.
Del 18 - Min favoritfödelsedag.
Del 19 - Detta ångrar jag.
Del 20 - Den här månaden.
Del 21 - Ett annat ögonblick.
Del 22 - Det här upprör mig.
Del 23 - Det här får mig att må bra.
Del 24 - Det här får mig att gråta.
Del 25 - En första.
Del 26 - Mina rädslor.
Del 27 - Min favoritplats.
Del 28 - Det här saknar jag.
Del 29 - Mina ambitioner.
Del 30 - Ett sista ögonblick.



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0