Del 5 - Vad är kärlek?

kärlek är ett så enormt stort fenomen att jag inte känner att jag kan förklara vad det är för något, det går liksom inte att ta på eller beskriva med ord.

kärlek är något som måste upplevas för att överhuvudtaget veta vad det är för något.

kärlek till en vän, till sin partner, till sin familj, till ett djur, till en plats, ja, till vad som helst egentligen.

är det meningen att jag ska beskriva den där speciella kärleken till en annan människa, till en livskamrat?

jag antar att det är så.

 

i mina ögon kan man TRO att det man känner är kärlek, men jag tror inte att man kan kalla det kärlek om det inte är ömsesidigt. kärlek för mig är oerhört starka känslor som besvaras med minst samma styrka.


man har hört talas om olycklig kärlek osv, men enligt mig existerar det inte. istället vill jag kalla det "obesvarade känslor". det är inte längre kärlek när det inte är besvarat, i alla fall inte i livskamratsfrågan. jag tycker inte det i alla fall.


min stora kärlek heter Paul. jag har aldrig upplevt känslor tidigare som jag känner för honom. men för att vara helt ärlig, äkta kärlek är aldrig helt smärtfritt och problemlöst. inte i den värld jag lever i.

men som en otroligt klok kvinna skrivit:
kärlek måste upplevas för att man ska veta vad det är!





Del 1 - Presentera mig själv.

Del 2 - Min första Kärlek.
Del 3 - Mina föräldrar.
Del 4 - Det här åt jag idag
.
Del 5 - Vad är kärlek.
Del 6 - Min dag.
Del 7 - Min bästa vän.
Del 8 - Ett ögonblick.
Del 9 - Min tro.
Del 10 - Det här hade jag på mig idag.
Del 11 - Mina syskon.
Del 12 - I min handväska.
Del 13 - Den här veckan.
Del 14 - Vad hade jag på mig idag.
Del 15 - Mina drömmar.
Del 16 - Min första kyss.
Del 17 - Mitt favoritminne.
Del 18 - Min favoritfödelsedag.
Del 19 - Detta ångrar jag.
Del 20 - Den här månaden.
Del 21 - Ett annat ögonblick.
Del 22 - Det här upprör mig.
Del 23 - Det här får mig att må bra.
Del 24 - Det här får mig att gråta.
Del 25 - En första.
Del 26 - Mina rädslor.
Del 27 - Min favoritplats.
Del 28 - Det här saknar jag.
Del 29 - Mina ambitioner.
Del 30 - Ett sista ögonblick..



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0