Del 8 - Ett ögonblick

Frågan är vad det betyder att jag ska skriva här? Jag vet inte alls.

Jag får helt enkelt välja ett ögonblick i mitt liv, och då väljer jag den dagen då jag och paul var och hämtade Gosan i Dalby.

Under några veckor hade jag längtat och längtat efter att få hem henne, tittat på bilder och drömt. När dagen äntligen kom och vi körde skakade jag i hela kroppen och jag minns att jag bara ville att paul skulle köra fortare.

När vi kom fram träffade vi en mycket trevlig dam, men en ganska skygg liten kattbebis. Men hon busade massor med sin bror och hennes mamma bara låg där och tittade på.

Jag kommer även ihåg hur det kändes. Det kändes först hur bra som helst och jag ville bara ta det lilla knytet och köra därifrån på direkten. Men vi satt och småpratade och förre ägarens dotter lekte lite med henne och utförde en hejdå-kram och allt det där.

Sen körde vi. Gosan låg hela vägen hem i min famn och mös. Hon var såklart rädd, hade aldrig åkt bil förut, lämnade precis sin mamma och åkte iväg med två främlingar. Kan bara tänka mig hur hon kände det.

Gosan var dessutom sjuk när vi hämtade henne, hon hade en ögonsjukdom som hette Klamydofila (tror jag det hette) och skabb i öronen. Stackarn, vi fick börja med att ta henne till veterinären och betala rätt så mycket pengar för att hon skulle bli frisk.

I ett sånt läge så känner jag inte att man lämnar tillbaka katten till förre ägaren bara för att den är sjuk, då vill man ju ta den därifrån istället. Vi hade fastnat så otroligt mycket för henne och älskade henne från första stund, så det fick kosta vad det kosta ville. Hon skulle bli frisk.

Hon tydde sig mycket till oss, kanske mer än andra kattungar gör. Jag tror hon visste att vi ville henne väl och undan för undan blev hon frisk och världens bästa katt.
Jag har aldrig nånsin varit så fäst vid ett djur som jag är vid henne, hon är mitt allt!

Ett oförglömligt ögonblick i mitt liv!

gosan med sin mamma

lilla mini-gosan

mums va gott med godis!
tagen hemma hos mina föräldrar samma dag som vi hämtade henne.



 

Del 1 - Presentera mig själv.
Del 2 - Min första Kärlek.
Del 3 - Mina föräldrar.
Del 4 - Det här åt jag idag.
Del 5 - Vad är kärlek.
Del 6 - Min dag.
Del 7 - Min bästa vän.
Del 8 - Ett ögonblick.
Del 9 - Min tro.
Del 10 - Det här hade jag på mig idag.
Del 11 - Mina syskon.
Del 12 - I min handväska.
Del 13 - Den här veckan.
Del 14 - Vad hade jag på mig idag.
Del 15 - Mina drömmar.
Del 16 - Min första kyss.
Del 17 - Mitt favoritminne.
Del 18 - Min favoritfödelsedag.
Del 19 - Detta ångrar jag.
Del 20 - Den här månaden.
Del 21 - Ett annat ögonblick.
Del 22 - Det här upprör mig.
Del 23 - Det här får mig att må bra.
Del 24 - Det här får mig att gråta.
Del 25 - En första.
Del 26 - Mina rädslor.
Del 27 - Min favoritplats.
Del 28 - Det här saknar jag.
Del 29 - Mina ambitioner.
Del 30 - Ett sista ögonblick.



marie

Du kämpar på med listan, det gillar vi! :D



hahaha, nix har bara sagt att vi int ebehöver köpa sådär jättemycket med oss ner för att ni skulle bjuda eller att ni hade eller vare va :P Han kommer bli själa glad!! (hah anu låter det som att han är snål å en mindre parasit :P)



Ska skriva allt annat UTOM just våran mentaliseringsresa :P haha! Fysjutton vad jag längtar! Vill du förresten veta en annan JÄÄÄVLIGT sjuk sak?+ jag är alltid sjuk på jul å nyår.. gissa vem som känner av sin hals? Det kliiiiiiar :( Det är inte rättvist!! Men å andra sidan så borde jag vara van, men det är inte kul att varje år vara sjuk på nyår :(

2010-12-20 @ 20:08:40
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Sophie

Vad söta bilder :)

Tack för julkortet förresten, de var två söta kise bilder :)

2010-12-21 @ 19:54:35
Bloggadress: http://lifeassophie.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0