min kära vän...

en mycket god vän till mig, sarah, kom igår eftermiddag på besök och vi hade hur trevligt som helst. det hela började med att jag plockade upp henne på stationen. kändes sjukt skoj att träffas igen. man gör ju inte det så ofta när man bor en bit ifrån varandra.

you don't need Him to be awesome.

det är Hans förlust, kom ihåg det.

vi började dagen med att käka lunch, därefter tog vi en sväng in på maxi, sen även ÖB och colorama. Fick handlat lite mat, julmys med glögg och lussebullar och även en pensel på 2 mm som jag kan ha när jag målar naglarna och ska göra fina mönster och så som jag fick gjort i thailand. superliten är den, men ska se om jag kan hitta en på 1 mm.

därefter körde vi hem till mig och jag fick röja undan lite i köket och så. sen blev det matlagning på schemat. lagade ugnsbakad fläskfilé med fyllning av fetaost, färsk basilika och soltorkade tomater, och till det hasselbackspotatis och rödvinssås. kombinationer och så var bra, men rödvinssåsen var faktiskt inte så god och ändå köpte vi Jensens som inter är den billigaste direkt. blev lite besviken på den faktiskt, men då vet man det till nästa gång.

efter maten hade vi julmys i soffan (med paul också) och drack glögg och åt lussebullar och tittade på en gammal julkalender för 1991 - nämligen Sunes Jul. gud vad jag älskar den. sjukt rolig. vi skrattade en hel massa.
när paul sen gått och lagt sig gjorde jag vid sarahs naglar och så byggde vi ett pepparkakshus som blev superfint, är hur nöjd som helst. tyvärr kan jag inte lägga upp bild på det nu för det funkar dåligt med uppladdning, men ska definitivt göra det sen när jag kommer hem på torsdagnatt eller på fredag på dagen. då ska ni även få se lite mer av mitt julpynt jag har där hemma!

när vi sovit klart så körde jag och köpte frukostbullar och vi åt en god frukost och tittade på thailandsbilderna, sen bar det av till löddeköpinge. vi var så pass tidiga att vi hann in en sväng på center syd också, och new yorker. gud vad det är farligt att gå in där. med risk att bli fattig, det borde vara deras slogan. hittade två par ursnygga leggings för bara 49 kronor styck och sen även en tunika som jag tänkte ha antingen på nyår eller nån gång innan när det är fest. älskar den!
sen lämnade jag av sarah och begav mig till jobbet. så har dagen igår och dagen idag sett ut.

vad har ni haft för er?



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0