recept: wokade grönsaker med ris och currysås

idag blev det en lätt middag, så paul kunde hjälpa till. och det gjorde han så snällt.

men man tar i alla fall riset och sätte på det så det är klart lagom tills allt det andra är klart. vilket paul är dålig på att planera! ;) men han gör så gott han kan, det är huvudsaken.

sen skär man kycklingfilé i små tärningar och steker upp och kryddar som man vill, wokade grönsaker steks också upp och saltas - därefter blandas kycklingen och grönsakerna till en röra.

currysåsen brukar jag vara lat när jag gör, så det är färdig pulversås som gäller, har inte riktigt lärt mig att göra egen, men det kommer.

när det sen serveras brukar jag blanda ihop allt på min tallrik så det ser ut som barnmat. hihi. men jag tycker det är godast så.



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0