husmor vs. riktig kvinna

fick detta skrivet i ett mejl av en kompis för en stund sen, och kände att jag bara mååååste dela med mig utav det. sjukt jävla bra skrivet. 

Är du husmor eller riktig kvinna?

såhär gör riktiga kvinnar, inget tjafs med nånting...


Husmorstips 1 :
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips :

Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den!

Husmorstips 2 :

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.

Riktiga kvinnors tips :

Köp pulvermor, det håller ett år.

Husmorstips 3 :

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.

Riktiga kvinnors tips :

Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Hurmorstips 4 :

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad poatis - den suger upp allt överblivet salt ut maten på ett ögonblick.

Riktiga kvinnors tips :

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.

Husmorstips 5 :

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet så håller den sig färsk i flera veckor.

Riktiga kvinnors tips :

Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6 :

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.

Riktiga kvinnors tips

På de frysta förpackningarna står det inget om pensling - alltså behövs det inte.

Husmorstips 7 :

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem - Dunkandet försvinner.

Riktiga kvinnors tips :

Ta en lime, blanda den med tequila - kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8 :

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.

Riktiga kvinnors tips :

Överblivet vin ?????

Skicka det här till alla riktiga kvinnor du känner och de kan få skratta lite & sänd gärna det även till män så de vet vad de ska vänta sig när de väl får tag på en riktigt ordentlig kvinna!!!



Iabia

Hahaha, nu förstår jag varför det finns så många singelkvinnor ;o))

2010-01-21 @ 19:05:54

Anonym

Hahaha, nu förstår jag varför det finns så många singelkvinnor ;o))

2010-01-21 @ 19:07:04

Larissa

Självklart svarar jag, och jag hade självklart hjälp dig om du inte hade fixat det. Bra jobbat!

2010-01-21 @ 19:24:58
Bloggadress: http://sizz.blogg.se/

emmie viding

sv; tack sötnos! den är köpt på Vila :D

2010-01-21 @ 20:49:20
Bloggadress: http://emmieviding.blogg.se/

Anonym

just nu är det fysik... inte alls kul. förlåt att jag inte svarade innan men jag hade så mkt plugg att jag pluggade från 5 till nio o efter det var jag helt slut...

2010-01-21 @ 21:18:48

Katie

Okej. Har du fortfarande inte hittat dom?! Dom måste ju finnas någonstans. Du har inte bara lämnat dom i en jackficka eller en annan väska eller nåt?

2010-01-21 @ 21:35:08
Bloggadress: http://katie.blogg.se/

Emma

Okej, men ät typ en stadig frukost och sen en ersättare på lunchen o sen middag på kvällen o känner du dig hungrig där emellan så ta en banan eller morötter är bra :)

2010-01-21 @ 21:59:06
Bloggadress: http://diiiiva.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0