sälen dag 1

då var vi framme i sälen och allt är verkligen underbart. vi har massor med snö och när vi kom fram igårkväll var det -23 grader. men ändå inte megakallt, det är ju inte alls samma luft som hemma. nere i skåne är ju luften mycket fuktigare så det känns kallare då jämfört med här som är torr luft.
det allra bästa är att det är så pass kallt att snön inte alls är blöt och fuktig utan helt torr. verkligen perfekt väder.

idag är det min födelsedag och jag välkomnades med presenter och massor med kramar vid frukosten, blev dessutom väckt av att min söta paul sa grattis. och det är ju alltid ett bra sätt att vakna på - grattis och massa kramar och pussar! :)

nu första dagen så åker jag inte skidor utan jag ägnar dagen åt att bara känna att jag har semester. har stått och stekt massa blandfärs som jag ska bjuda på ikväll, ska nämligen bjuda allihop på tacos. mumsigt ska det bli.
har däremot varit ute och gått en promenad i det underbara vintervädret och ätit lunch med paul, han bjöd. :) men det var bara för det är min födelsedag. hihi.

här kommer lite bilder från promenaden idag:


såhär ser min skiddress ut (har en till som e snyggare men den här fick

följa med i år, man får köra varannan ju)

elin, fredrik & emelie


jag sitter i en söt traktor som vi hittade bakom affären intill skidområdet.
där kom även ljud ifrån den. supermysigt för barn!

elin ville minsann också ta plats och köra lite traktor :)

där borta ser man tandådalens backar

branten-backen precis ovanför restaurangen/after-skin

gustav-backen ligger där inne mellan träden bredvid branten-backen

skylten på restaurangväggen

här kommer paul åkandes ner till mig för att äta lunch med mig

paul knäpper fast brädan igen efter lunchen

restaurangen som vi åt lunch på. det blev gulaschsoppa och varm choklad!

paul med sin bräda utanför restaurangen

jag och paul (suddig bild, men man ser ju ändå)

här ser man dem största backarna i hundfjället och sittliften

en sån här tröja suktar jag efter just nu. gud så snygg den är.
vem vet, kanske har jag en med mig hem. kanske inte.


trollstugan där man kan köpa fika och värma sig.

här köar folk till långliftarna och hundfjällets röda långbackar

nu sitter vi i stugan och ska spela spel.

 

tjingeling



Anna

Hittade du några tights? :)



Vad mysigt det ser ut på bilderna, jag har en kompis som jobbar i sälen faktiskt. Han jobbar som kökschef. :)



Jag drack en himla massa champagne för dig med, tänkte på dig din stackare på 12 slaget, hoppas att du hade en ganska bra nyårsafton ändå!



Åker du bräda eller slalom? Vi ska faktiskt åka till björnrike på sportlovet, det ska bli nice! Det var lämgesen jag var i fjällen nu, men vi har övertalat Niklas att följa med så vi får hoppas att det inte blir så kallt att han får det outhärdligt med sin reumatism.



Grattis på födelsedagen gumman, många varma fina kramar till dig!

Hoppas du får den underbara födelsedag du förtjänar! Kram

2010-01-03 @ 20:12:40
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

City

Jag vill oxå åka skidor =D

Gud vad jag har saknat dig hihi

2010-01-04 @ 13:21:46
Bloggadress: http://gatc.blogg.se/

Anna

Thanks babe! :) Hur har ni de i sälen? Hunnit åka mycket eller är det för kallt?

2010-01-04 @ 14:41:46
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

Jennie

Grattis i efterskott =)

Hoppas din födelsedag var bra!

Kramis.

2010-01-04 @ 15:01:50
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

Emilia

Va härligt ni verkar ha där uppe.. Jag hoppas ni har en UNDERBAR semester.. Tänker på dig <3

2010-01-04 @ 17:03:32

B

2010-01-04 @ 17:45:40

B

man blir ju inte lite avis när jag ser bilderna!

ja de skickade den idag så jag längtar tills jag får prova den!

jag tycker att du ska göra en årsresumé i bilder du med :)

2010-01-04 @ 17:47:03
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Clena´s Tårtor

Hej!



Ursäkta att jag inte svarat dig på din fråga ang. priser på mina tårtor förrän nu. Jag har varit mitt uppe i en husflytt, men nu börjar vi komma iordning. När det gäller priser och sådant är det lite svårt då jag i så fall inte riktigt vet vad för typ av dekoration du är ute efter. Ju mer dekorationer = mer arbetstid om man säger så. Men enligt en liten enkel kalkyl jag gjorde är 8-bit tårta = 405:-, 12-bit 480:-.



MVH

Lena

2010-01-05 @ 09:30:17
Bloggadress: http://clena.webblogg.se/

EN MASJÄVEL

ser grymt ut! :D



jag har en katt som heter mysan. haha gulligt att din heter gosan :P

2010-01-05 @ 17:04:10
Bloggadress: http://mandyego.blogg.se/

emmie viding

sv; haha okej.snygg vart den iaf. oh, tack så mkt! &den har jag gjort själv. Ja, asså jag tycker de är kul iaf att sitta &pula med bilder i photoshop. Den headern jag har nu satt jag med i 7 timmar haha. (a) allt fint med dig då? :D

2010-01-05 @ 17:24:31
Bloggadress: http://emmieviding.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0