sälen dag 4

idag har varit en konstig men trevlig och lite tråkig dag. det har varit blandade känslor med andra ord.

dagen började med att jag och paul sov ganska länge, eller ja, till nio men alla andra hade redan ätit frukost då så det var sent för att vara här uppe. så vi fick plocka fram allting och äta själv, men det klagar jag inte för. mer lugn och ro då. men ändå tråkigt, det är ju inte varje dag man är med stora familjen på semester. då måste man passa på att umgås ju!

lagom till lunch stack jag ut i backen och åkte. hade sällskap med fredrik ner till en sån hydda vid backarna där vi skulle grilla korv till lunch. mysigt som satan. här kommer lite bilder från lunchen:

kusin fredrik håller på att hjälpa mig att ta ut mina skidor

andreas "chefen" i hyddan framför elden

marie, göran och mamma står ute i kylan och fryser

mysig lägereld, men man blev fan inte varm för det

elin och andreas väntar på att korven ska bli klar

paul med sina fina bruna ögon, han ser visst ut att frysa lite!

paul och jag (ser ni så rökigt det är inne i hyddan?)

mums, det är riktigt gott med nygrillad korv vid en eld


efter lunchen stakade vi oss bort till skidshopen, paul och jag. där inhandlade vi varsitt par skidstrumpor och varsitt par nya vantar och jag köpte mig en ny halskrage i fleece. min gamla var inte direkt bra, den frös till is så fort jag kom upp på toppen i sittliften, då kan man ju inte säga att den värmer direkt. hehe.

sen tog mamma med påsen hem och vi åkte upp i liften för nu var det dags för skidåkning.
men efter ett par åk så skadade jag mig litegrann. jag åkte med paul och martin, och det var inte direkt någon bra idé kanske, dem åker så himla mycket bättre och fortare än vad jag gör och jag följde med dem ner i en svart backe och vred benet på nåt konstigt sätt. mitt i backen var där sån is och skidan slant och det gjorde satans ont. jag grät och grät och mamma fick komma och hämta mig med bil. tråkigttråkigt. men det är sånt som händer. jag preparerar mig med voltaren nu och jag ska minsann trotsa detta och åka mer skidor den här veckan fast det gör ont. det ska inte stoppa mig.

nu sitter vi i stugan och väntar på att maten ska bli klar. pappa gör tocke med sås och potatis och varma grönsaker. det är riktigt mumsigt. han är grym på att laga det! :)

nu ska jag kela lite med paul. :p

ps. fick en liten present av paul för en stund sedan, kommer att visa den här på bloggen lite senare så håll utkik!

puss o kram


marie

har inte hunnit skicka iväg mejl än, men jag ska ta tag i det sen :D



Du får hälsa Fredde :D Haha, de andra också såklart!



Massa pussar till mitt hjärta

2010-01-07 @ 01:26:17
Bloggadress: http://marielundqviist.blogg.se/

city

absolut gumman

2010-01-10 @ 16:37:50
Bloggadress: http://gatc.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0