sandra goes HÄLSOSAM!

förlåt katie, jag snodde ditt koncept där med rubriken. förlåt.... ;)

det passade så himla bra in så jag var tvungen!


jovisst, ni läste rätt. idag har jag satt igång. det här är vad jag tagit med mig till jobb:

 



såhär har jag planerat:

Nutrilett shake & choklad-bars!

min kost kommer huvudsakligen att bestå av det.

En gång i veckan, (två gånger dem veckorna jag är ledig på helgen), så kommer jag att äta middag. men då byter jag ut en portion nutrilett mot middag.

13.00 Nutrilett
FRUKT
18.00 Nutrilett
FRUKT
23.00 Nutrilett

jag ska verkligen göra allt som står i min makt för att detta ska fungera. men det här är första gången som jag verkligen strukturerat upp något som jag själv tror på.
tiderna då det är dags för mat är inte dem bästa, men det får bli vad det blir. jag måste ju anpassa min kosthållning efter mitt jobb, det är ju bara natt. istället för att ändra tider fram och tillbaka så är det bäst att köra samma oavsett om jag jobbar eller är ledig. det tror i alla fall jag.

för att försöka stilla mitt sötsug så jag inte "trillar dit" så ska jag käka KROM-tabletter ett tag. dem finns att köpa i hälsokostbutiker och är till för att hjälpa kroppen att stilla sötsuget.
ska även få i mig lite vitaminer och så är det tänkt.

ovanpå denna hälsosamma kost har jag startat ett 30-day-challenge på mitt wii, som går ut på att man sätter ihop ett träningsprogram på en månad med vilodagar och så med olika träningspass varje dag. det kommer jag att köra på. dem dagarna som jag har vilodagar enligt programmet kommer jag att försöka köra på min crosstrainer så det inte alls blir någon vilodag.

 

jag tror verkligen på det här.


men vad tror ni? kom gärna med tips och synpunkter.



Emilia

Jag håller tummarna för dig gumman, så länge du har viljan så kommer detta gå utmärkt. & dom gångerna du känner att du tappar denna vilja så säg till så ska jag peppa dig =)

2010-01-26 @ 18:07:10
Bloggadress: http://nomorehope.blogg.se/

Katie

Haha! Shit! Jag har haft alldeles för mycket på slutet nu så jag har helt glömt bort att kolla in och se hur du har det! Inte behöver du be om ursäkt för att du lånar grejer! Det är bara roligt :D

Är allting bra annars?

2010-03-31 @ 13:58:03
Bloggadress: http://katie.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0