shopping i stora lass

javisst, det är vad min dag mestadels har bestått av! trevligt värre. men vi tar det hela från början tycker jag.

det började med att jag försov mig. hade ställt massor med klockor och alarm för att jag INTE skulle göra det men trots det så försov jag alltså mig, vilket medförde att jag missade besiktningen. så nu blir det en räkning på 150 onödiga spänn, men det är inget jag kan göra något åt nu så det är ingen mening att vara sur för det.
men jag beställde en ny besiktningstid redan imorgon så jag ska minsann inte missa den. det har jag inte råd med. hehe. inte tid heller för den delen.

men jag tog i alla fall tåget 12.45 till helsingborg och där mötte jag upp becci för shoppingmys. det var såå längesen vi träffades och hittade på nåt bara vi två. anledningen till att jag tog tåget var för att jag och paul sen skulle till citygross för att handla mat. han skulle hämta mig nere på stan när han slutade jobba, onödigt om vi hade haft två bilar i stan liksom när vi ändå skulle handla tillsammans.

det här fyndade jag i helsingborgs stad tillsammans med becci idag:

svart tub-spetsklänning VILA
(kommer även en bild på vilket spetsmönster den har)



namnsdagspresent till paul i form av en disktrasa Lagerhaus



wii boxningsspel Clas Ohlsson



silvrigt hårband Gina Tricot



leopard-leggings med dragkedja längst ner Gina Tricot



svart tunika med diamanter på Gina Tricot



silver-leggings Lindex

(har likadana i guld redan)

 

svarta lack-leggings Lindex


världens coolaste hipsters Lindex


detta var vad jag hittade på stan. efter att paul kom och hämtade mig körde vi upp till väla och käkade och sen bar det av till familia. där skulle han titta lite på jula och lite andra affärer och jag tog en sväng till cubus, och där var det som om en dröm gick in i uppfyllelse! :)

en stickad tunika som jag har som jag ääälskar fanns i en annan färg och det var halva priset på halva priset, kan man låta bli då?!? NEPP! hittade även en spetsbolero.

se själva:

 




det blev även ett fynd till som jag måste ägna ett helt eget inlägg till, så håll utkik kära vänner.

sen var det alltså dags för citygross och mat. inte lika skoj men det blev allt vi behövde och skulle ha, även födelsedagspresent till elis. han blir nog glad, hoppas det i alla fall! :)
hittade dessutom en vinöppnare till ett bra pris. så jag kan inte vara annat än nöjd med den här dagen.

nu har vi packat in all maten och paul ligger på soffan och ser discovery medan jag sitter bredvid och försöker övertala honom att spela wii, men jag får väl göra det när jag har diskat och han lagt sig istället. suck.

en sak har jag gjort som jag är grymt stolt över. har sparat undan massa pengar denna lönen. har en sparbössa som jag köpt för en tia, som inte går att öppna om man inte skär sönder den. perfekt sätt för mig. stoppade i ett flertal femhundringar där! ska minsann spara riktigt mycket denna månaden, ska göra det varje månad framöver så vi kan ut och resa. :) duktigt av mej va?

vad har ni hittat på med idag?



Sophie

Massa snyggt!

2010-01-25 @ 23:15:32
Bloggadress: http://lifeassophie.blogg.se/

Jennie

Diggade verkligen leopardleggingsen :) Jag beställde från Ginas hemsida igår men tror inte de finnas att beställa där :( Såg dom nämligen inte...

2010-01-26 @ 13:36:57
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0