äckeldjur i skafferiet

usch usch usch.

ni anar inte hur äcklad jag är. vi hittade nämligen djur i skafferiet. dom var överallt. i knäckebrödet, i mjölet, i sockret, i buljongtärningarna. i precis allting. vi har rensat ut och slängt massor med mat. skafferiet ekar typ tomt. haha. i alla fall jämfört med innan.

vi funderar på att ringa anticimex för att få lite gift och så bara för att vara heeelt säkra på att dem försvinner. dem kan tydligen lägga ägg som kan leva i flera år. blääää.

jag hatar verkligen såna småkryp. det kryper i hela kroppen efter att man sett såna. det gör det på mig i alla fall. helt jävla sjukt. det kliar och kryper precis överallt, men det är såklart bara inbillning. jag har inte några djur på kroppen, men det är äckligt som fan.

någon annan som haft liknande problem?

hur löste ni det?



marie

Uuusch va äcklig! Jag hade fått panik! Slängt allt! Och varitpanikslagen i flera månader efteråt! Hahah, jag hade flippat! hahahaha!!



Det kan vi göra, beror ju på när ni åker till liseberg för Micke jobbar ju nu, han börjar på fredag. Så han kan ju inte ta ledigt men kanske kan vi planera in det så att niåker när han är ledig isf? :)



Annars? allt bra?

2010-07-08 @ 12:35:46
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

maddie

Åh fy fan! Jag fick oxå äckliga djur i all mat för ett tag sedan, små bruna larver typ. Jag ringde då till anticimex så sa de hur jag skulle göra. Jag fick ba slänga allt och rengöra super noga me klorin. men jag har sett de larverna på andra ställen i lägenheten nu, så jävla äckligt! e rädd för att de har ett bo ngnstans, blä!!!

2010-07-08 @ 13:41:45
Bloggadress: http://princessmaddie.blogg.se/

Rabarber

Antar att det är mjölbaggar ni fått in. Finns mer info här:

http://www.anticimex.com/Sverige/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Angriper-mat--textil1/Brod-och-tobaksbaggar/



Lycka till!!

2010-07-08 @ 18:18:29

Malin

Kasta allt som är öppnat som dem kan vara i och torka av skafferiet med klorin, tänk på att vara noga vid kanter och springor. Det gjorde vi när vi hade det sist och det funkade den tiden vi bodde kvar där.

2010-07-08 @ 21:08:25
Bloggadress: http://wichys.blogg.se/

Birgitta

Strö på malen vitpeppar längs med hyllorna efter rengöring. Låt vara kvar över

sommaren städa sen ur

Ha en bra dag!

2010-07-09 @ 15:45:34

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0