kvällsritt = underbart

nu ikväll har jag varit ute i stallet senare än jag brukar. kom dit vid åtta och det var helt underbart att rida i kvällsvärmen. solen var fortfarande uppe litegrann, men det var inte mörkt.

alla andra gånger jag ridit den senaste tiden har jag fått otroliga blåsor på fingrarna på bägge händerna av tyglarna. blåsorna har inte hunnit läka innan jag rivit upp dem igen. men nu i helgen har jag ju inte ridit, så dem har läkt. och nu har jag faktiskt hittat ett sätt som hjälper mig att inte få blåsorna tillbaka, att slippa smärtan.
jag hittade en sorts tygtejp och köpte den och skulle testa idag, så jag lindade in båda ringfingrarna i tejpen och sen på med ridhandskarna och det gick strålande. kände ingenting och huden är fortfarande hel och det gör inte alls ont.
att slippa alla tankar på att det gör ont, hjälpte även mig och hästen att få det bästa ridpasset någonsin. allt kändes så himla bra att kunna koncentrera mig fullt ut på ridningen och hästen och inte tänka på hur jag ska hålla tyglarna för att det ska göra minst ont.

jag fick beröm av ägaren också och precis hela ridpasset gick hästen som en dröm. jag var verkligen supernöjd och överlycklig när jag ridit klart.
jag hjälpte sen till med lite sysslor i stallet som att ge hästarna mat och vatten och sen sopade jag rent på golvet. kändes sjukt härligt att göra lite såna sysslor också. och till helgen ska ägaren åka bort så jag erbjöd mig att hjälpa till med annat också. det är så himla härligt och rogivande. gud vad jag älskar livet i stallet. ångrar att jag nånsin tog en paus ifrån det!



nog om det nu. ikväll har jag även varit nere på stranden tillsammans med paul. vi stack dit efter att vi ätit taco till middag när han kom hem från jobbet.
mysigt med ett kvällsdopp, helt sjukt varmt det är i vattnet nu. eller ja, jag tycker ju inte det egentligen. nu ljuger jag faktiskt. jag är värsta badkrukan och tycker typ ALLTID att det är kallt i vattnet, så rätt ord ska egentligen vara att "det inte var lika kallt som vanligt", men fortfarande kallt såklart. :)

nu har jag precis sett några avsnitt av andra avenyn och paul ligger i sovrummet och snarkar. ska snart joina honom och läsa lite i min bok, ska lägga uppe ett boktips angående den imorgon, pallar inte nu. men det är världens bästa bokserie som jag faktiskt redan läst en gång innan för några år sen, men soom jag nu vill läsa igen.

ska dock ta och mysa lite med kattungarna innan jag lägger mig.

hoppas på lika fint väder imorgon! godnatt


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0