4 bebisar blev det! (bilder)

så glada vi är nu. både jag och paul, och gosan framförallt. hon är en mycket stolt mamma kan jag lova. hon ligger och myser med sina bebisar och tar igen sig nu.

jag ska berätta lite mer utförligt om vår morgon:

jag vaknade av pauls klocka typ lite innan halv sex, och som vanligt blev jag grymt förbannad på honom eftersom han bara låter den ringa och struntar i att gå upp. men efter en stund när klockan stängts av och vi låg där i sängen så hör jag ett piiiiiiip. nervös som jag blir tittar jag under sängen och där ligger gosan och tvättar en liten pipande sötsak.
jag blir helt uppspelt och väcker paul på allvar och både jag och han blir hur glada som helst. vi tittar till henne lite emellanåt. paul bestämmer sig för att stanna hemma från jobbet tills hon är klar så vi kan hjälpa henne om hon skulle behöva oss. han har ju varit med förr och vet vad man ska göra, jag tror inte jag hade fixat det själv faktiskt.

så medan vi väntade ut henne så körde han och handlade frukostbullar och vi hade en allmänt supermysig morgon och åt frukost tillsammans och tittade till gosan om vartannat. världens bästa morgon!

här är en bild (ganska suddig tyvärr) som vi tog när hon låg under sängen och unge nummer fyra precis har kommit ut, man ser inte den riktigt - den ligger helt blöt under hennes svans:


när hon var färdigfödd och inte krystade längre så hjälpte vi henne till korgen som vi gjort iordning åt henne. hon födde nämligen under sängen, precis under mitt huvud. :)
det gjorde hon förra gången också.

vi flyttade ungarna en i taget till korgen och passade på att klippa av navelsträngarna ordentligt så gosan inte missar och tar svansen istället när hon själv ska göra det senare. vi tittade även könen på dem.
hon har fått tre ungar i typ samma färg som hon själv, och en spräcklig med färgerna grå och beige, skitsöt. dem tre förstnämnda är hanar och den lille "oddisen" är en hona. vi föll för honan direkt, jag och paul!

när alla fyra ungarna var kontrollerade av oss och låg i korgen tog det inte många sekunder innan gosan tog plats där och dem började dia och hon tvättade både dem och sig själv.
hon hade fortfarande en hel del blod på sina bakben och sin svans, men det är borta nu!

här nedan kommer lite bilder på både bebisarna och hela familjen i korgen:



jag är så himla stolt över henne, hon är jätteduktig min gosan!

är sjuktglad för att det hände när jag är hemma också, sist jobbade jag ju och eftersom jag ska köra och jobba snart så var det verkligen på håret att det blev av när jag var hemma denna gången. gud så glad jag är för det!

mormor och morfar har precis varit här och tittat på dem också. såå söta!
jag kan inte titta på dem nog...



Becca

Gud så söta dem är!

2010-06-16 @ 17:58:29
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

maddie

Åh gud va mysigt! Jag e sj uppvuxen med massa katter. Min mamma höll på och föda upp perserkatter så jag har sett massor av söta kattbebisar i mina dar ^^

2010-06-16 @ 21:55:18
Bloggadress: http://princessmaddie.blogg.se/

Sophie

Åh vad söta :)

2010-06-17 @ 10:32:12
Bloggadress: http://lifeassophie.blogg.se/

Jennie

Gud va glad du måste vara ! :)

2010-06-17 @ 14:17:47
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

Nathalie

skulle vilja köpa den lilla mörka!

2010-06-18 @ 16:02:55
Bloggadress: http://naatys.blogg.se/

Anonym

vad fin blogg du har :)

2010-06-18 @ 16:45:24
Bloggadress: http://chillipepper.blogg.se/

Cissi

hihi Ja med ^_^ fy sjutton vad söta katt bebisar hihi =)

2010-06-22 @ 22:14:29
Bloggadress: http://iissic.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0