phuu, äntligen en lugn stund

hela dagen igår var jäktig och stressig, hann inte ta det lugnt för mig själv alls. det var en strålande dag med massa härligheter, men det känns verkligen idag att man verkligen varit igång hela tiden.
det började med att linda, jennie och barnen kom på förmiddagen, vet inte exakt vad klockan var. därefter blev det lek och bus i hembygdsparken, men jag fick sticka ifrån ett tag för att köra till mitt hemliga möte!

när jag sen kom tillbaka hade jag lunch med mig från burger king, mys! ungarna älskade det och deras mammor skämdes över att det blev burker king på picknickfiltarna. haha. det var ju ingen annan som hade det. men vem bryr sig?! ;)

efter att vi lekt klart var alla inom en snabb sväng hos oss för att titta på dem söta kattungarna. därefter fick jag kanske 20 minuter, då jag la in gårdagens blogginlägg. sen kom paul hem och vi hann prata i kanske tio minuter, sen var det dags för mig att köra till spannarp för vårsäsongens sista dömning.
och vad kan jag säga om den då?! KATASTROF!!!

inte många gånger tidigare har jag som assisterande domare skämts så som jag gjorde igår. det känns otroligt fel att skriva det egentligen. vi domare stöttar ju varandra i vått och torrt, men gårdagens insats kunde jag inte under några omständigheter stå bakom. nog sagt om det.
när jag sen kom hem efter matchen så hämtade jag bara precis upp paul, sen körde vi och solade. riktigt skönt var det. till och med paul börjar få lite färg nu! :)
kanske tar en runda ikväll också! vi får väl se. får ta lite intensivt nu innan vår semester så vi inte är blekast på stranden då i slutet av juli. haha.

vi satte oss i soffan för att se på tv sen när vi kom hem, och det tog inte många minuter innan jag somnade. måste verkligen ha varit supertrött.
inte konstigt med tanke på att jag knappt sov när jag kom hem från jobbet på morgonen, hade ju trots allt jobbat fyra nätter på rad. inte alls skoj. men nu är jag ledig till onsdag nästa vecka. skönt är bara förnamnet!


idag då.

 

jag gick upp vid strax efter elva och gick raka vägen ner i tvättstugan för att lägga i två maskiner tvätt. när det var gjort körde jag ner i stan för ärenden på banken och systembolaget.

när det var gjort var det lagom tid att hänga upp tvätten och slänga i två nya maskiner. 

 

det är runt 25 grader varmt ute och det känns sådär att tvätta, det kan jag lova. meeeen, det måste göras. paul har dessutom inga rena strumpor kvar heller. hehe. men det är inte bara därför. vi har inte så mycket tvätt heller så det är snabbt avklarat.

tråkigt att vänta tills tvättkorgarna blir överfulla varje gång, det finns ju tid idag så varför inte ta det då?!

 

nu sitter jag och väntar på att det är dags att sticka ner och hänga upp dem sista två maskinerna, kanske ska ta och städa undan lite här hemma och röja i köket så jag kan laga mat sen. ska laga en ny rätt som jag inte har gjort innan. fick recept av linus på jobbet, så vi får väl se om det är gott.

kan slänga upp receptet med bilder här sen!

 

nej nu ska jag ut i det fina vädret.  



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0