recept: kasslerlåda med chilisås

idag har jag gjort något "nytt" till middag. har ätit det innan men inte lagat det själv. la min egna lilla touch på det också. riktigt gott blev det. och efter massor av påtryckningar ifrån er läsare att jag ska lägga upp mer recept så tänkte jag dela med mig av detta!

du behöver:

1 pkt bacon
ca 500 g kassler
1 burk ananasringar
chilisås
thai sweet chili
sambal oelek
vispgrädde

Skiva kasslern och placera tillsammans med ananansringarna i en gratängform.



stek därefter baconen i små bitar och lägg över.



nu är det dags för såsen. ta ca 3,5 dl vispgrädde och vispa upp så det blir typ pösigt. inte färdig vispad grädde utan precis i läget innan. blanda i chilisås, thai sweet chili, sambal oelek och lite ketchup. det är viktigt att smaka av så det blir gott, man kan krydda med olika kryddor också. jag tog i lite paprikakrydda. men det kan man göra som man vill. en del vill att den ska vara lite starkare så man får ta tillsättningarna efter behag och smak.
häll sedan över såsen på köttet i gratängformen.



jag strödde även över lite ost. men det behövdes knappt. men det blev oerhört gott, och då använde jag mozarella. riktigt mumsigt.

därefter ställde jag in gratängformen i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
sen serverade jag det tillsammans med kokt basmatiris och en härlig grönsallad. riktigt gott!

smaklig måltid kära vänner!



Sophie

Gud vad gott det såg ut!

2010-03-31 @ 20:35:49
Bloggadress: http://lifeassophie.blogg.se/

matilda(smilinggirls)

det låter gott :)

2010-03-31 @ 20:39:37
Bloggadress: http://smilinggirls.blogg.se/

Eva

tack ja tyesta det och hör av dig sen =)

2010-03-31 @ 21:58:32
Bloggadress: http://eva.blogg.se/

Jennie

Hallå! De ser ju väldigt gott ut, får ta o prova de en dag.

Ha de gott kram Jennie

2010-04-01 @ 09:17:13

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0