julpyntar-dag

idag ska jag gå här hemma och pula för mig själv och julpynta vårt hem, det har dock börjat med att jag fått rota fram våra lådor med julpynt nere i källaren, sen får jag bära upp dem en och en från källaren upp till tredje våningen och det är inte det lättaste eller roligaste. men det är det helt klart värt, får vila lite emellan också bara, för det är inte dem lättaste kartongerna att ha att göra med. hehe.

funderar på hur pass mycket det är dags att julpynta. ska man ta allt på en gång eller ska man vänta med nåt. hmm. det är frågan det. lutar åt att jag pyntar lite undan för undan denna veckan, sen granen får vänta en vecka till i alla fall, minst. det är lite tidigt för den tycker jag. (ska bli kul att se hur lurvisson kommer att behandla den)

till helgen kommer PP och då blir det julmys så det står härliga till. det blir pepparkaksbak, bygga pepparkakshus och massa mysigt. kanske hinner med att baka lussekatter också. men det är absolut ingen brådska. julen är inte så nära som all stressen känns, det är första advent väldigt tidigt i år. det är nog därför alla känner sig stressade, eftersom det känns mycket närmare än vad det faktiskt är.

nej minsann, nu ska jag börja bära kartonger igen. sen blir det julmusik på hög volym här hemma. ska visa bilder på allt mitt pyntande sen också!



marie

Vi kommer nog hinna med det mesta, tror du inte det? :) Jag hoppas på det iaf! Du bara mååååste visa pyntet sen! Haha kommer bombis känna att jag måste pynta mer efter att jag sett hur du gjort ;)

2010-11-29 @ 17:50:48
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0