Thailand : update 1

igår kom vi fram till underbara thailand vid ca 04.40 på morgonen och det är helt underbart skönt att vara hemifrån. maten är god, vädret är bra och shoppingen fantastisk.

tänkte visa lite bilder, skriver till bilderna vad som föreställs.

från flygplansfönstret

hur nöjd ser paul ut på en skala?!

vårt fina hotellrum


jag och sara gjorde vid våra naglar första dagen så vi skulle känna oss fina hela semestern. dem hade bara en person som byggde naglar så hon fick ta hand om oss bägge samtidigt, så hon värvade mellan momenten. sjukt duktig och enormt noggrann men det tog också 4 timmar sammanlagt, drygt men värt det.

idag tog vi longtail-båt till riley beach och badade och allmänt bara hade det gött. vi hyrde en chaufför som körde oss dit och sen stannade han där hela dagen tills det var dags att åka hem. sjukt bra service, men gud så tråkigt för honom. tyckte faktiskt synd om honom.
gamla korallrev stack upp som små öar överallt, supervackert.

vi hade lite mulet väder men ändå sjukt varmt och härligt och man blev ändå solbränd.
värsta bruden skojjade till det på stranden --> min mamma! :)

sen var det massagetajm på stranden för näst intill samtliga i gänget.

paul gillade fotmassagen :)

pappa skaffade sig en henna-tatuering

thailändarna lägger verkligen ner mycket arbete i allting, här är min ananas-juice som jag drack till vår lunch idag.

här kan ni se hur turkost och fint vattnet, bilden är tagen från båten på väg tillbaka till vår egen strand.

nu ikväll var vi och åt på en jättebra restaurang, riktigt god mat. paul hade dock lite problem med att få ner sin mat som var sjukt stark. ingen annan klarade äta det, han satt och svettades och var helt röd i huvudet, och det gick åt mycket dricka. jag smakade litegrann, och HJÄLP, det var hemskt. gjorde ont i hela munnen länge efteråt.

den otroligt starka maträtten: kyckling och ris med red curry

här har vi ungdomarna!

i thailand dyrkar man sin kung, och det här monumentet hittade vi längs med shoppinggatan

det blev en hel del shopping idag. här nedan kommer våra fynd. och jävlar vad jag har prutat, börjar bli riktigt bra på det. sjukt grym om jag får säga det själv. det är liksom inget svårt att få ner priset till under hälften!










kommer aldrig kunna visa allt vi är med om och hittar på. nu ska vi se på film innan det är dags att sova, och imorgon väntar snorklingstur till Hong Island.

hoppas ni har det bra hemma...


marie

FYYFAAAAN vad jag är avis! Jag vill också shoppa! Guuud vilka snygga väskor!!! :D En annan har fått gå loss på tradera! hahaha!! LAAAAGOM KUL!!! Nee men håller på och budar hem en massa scrapbooking saker tänkte göra ett album :) Baaahh jag vill också springa runt och shoppa!



Vart vare ni va nu igen? Krabi va? Snacka om att jag inte har koll, jag är så satans avis bara!! Baaahh!! Jag vill också ha sol! Jag vet en som slänger sig under solariet imorgon iaf! Fröken lundqvist bestämt :)



Skönt att få lite uppdatering ifrån dig! Fortsätt så! Va heter de.. På dina/era naglar målade ni något? Så sjuukt fräscht hotell det ser ut att vara, visa mig utsikten ifrån balkongen tack :D Hittat några nageldekorationer än? Eller lösnaglar överhuvdtaget?



ÅÅHHH, jag bokar snart en flygstol ner bara och sticker å hälsar på! Haha! Jag vill också! Du kan väl njuta lite åt mig också? MASSA PUSSAR Å KRAMAR!

2010-11-08 @ 19:46:38
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

marie

Väntar spänt på mer uppdatering! Kan inte sluta läsa igenom detta inlägg! haha!! Så jäkla avis! :P



UPPDATERA NU NU NU NU NU !!!!

2010-11-09 @ 09:30:39
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Becca

Ser jätteskönt ut! Åker ni alla tillsammans?

2010-11-09 @ 10:20:24
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

marie

Imorgon när jag hoppar in på ditt blogg hoppas jag att det finns något nytt att läsa! Jag funderar starkt på att säga upp våran vänskap annars :P



UPPDATERA för sjutton! Engång om dagen! Innan du lägger dig! Gör som jag gjorde! Jag va riktigt duktig på att uppdatera! En gång om dagen :) Förväntar mig faktiskt lite utav dig också ;)



Sola gääärna lite åt mig med! LOVE

2010-11-09 @ 22:27:49
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Malin

Sånna fina härliga bilder Sandra!!!



Och så avundsjuk jag blir på din shopping!!!



Jag f¨r ha begär :D



Ha det BÄST!!! KRAAAM

2010-11-11 @ 22:16:33

marie

Amen neeeej :( Gud vad tråkigt! Har ni inte trådlöst på hotellet? Det hade ju vi. Det va lite utav vårat krav när vi bokade hotell, trådlöst och gym! hahaha!!



Hur har ni det på det andra hotellet då? Har ni internet där? Guuud så tråkigt! Jag hade ju förväntat mig riktigt många inlägg! Menmen, ni får desto mer att berätta när vi ses när ni kommit hem igen sen ;)



Saknar dig! Sola nu och njut..

LOVE

2010-11-12 @ 11:18:39
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0