har man blivit slav ?

usch ja, vilka krav det ställs hemifrån på att man ska göra än det ena än det andra. det ska vara rent och snyggt, mat på bordet, tvätten tvättad osv.

att karlarna jobbar måste man ta hänsyn till, men att även vi kvinnor gör det är inget viktigt, vi ska nämligen hinna med hemmet även om vi har ett heltidsjobb till skillnad mot dem.

i morse var jag sjuuukt snäll mot paul. slutade jobbet vid tre och körde hela vägen hem fast jag egentligen skulle ha sovit i svalöv för att spara både tid och pengar. på vägen hem handlade jag mjölk, bröd och pålägg så han skulle kunna göra mackor att ha med sig på jobbet.
sen bar det av hemåt för att diska och göra iordning i köket och vardagsrummet så det ser ut som ett hem igen istället för ungkarlslya. ;)
därefter gjorde jag gröt till paul och dukade fram frukosten. när allt det var klart väckte honom med en massa pussar och talade om att frukosten var framdukad och så hjälpte jag honom på med morgonrocken. sen höll jag honom sällskap när han åt innan jag till slut gick och la mig.

när jag sen sovit dem timmarna jag skulle gick jag upp och gjorde mig iordning till jobbet, men inte nog med det. jag lagade även middag åt paul som jag la i en matlåda inne i kylen så det bara skulle vara för honom att värma nu ikväll.

snacka om snäll flickvän, eller?!?



marie

:O, snacka om att du tar "den perfekta flickvännen" till en helt annan nivå! Fyy säger jag bara! Hoppas fasiken att han kommer hem med blommor till dig eller någon annan överraskning! :) Jisses!!



För mig är det ju mer eller mindre okej att städa då jag inte gör så mycket annat.. Men frågan är hur det blir sen? Det återstår att se. haha rätt spännande faktiskt! Tycker du inte? Jag kanske kommer gå i taket sen över att det är jag som ska göra allt fast att jag jobbar? :P Å mitt humör är ju inte alltid det bästa ;).... haha!!



Kanske därför jag städar å fixar så mycket nu för att redan ha det gjort för senare tillfälle? Framförhållning kallas det? :P Fyyfaan vad sjuk jag är! Njee det återstår att se men du ska ha en STOR guldstjärna för allt du gör!



Nu ska jag hoppa in i duschen! :) Vi hörs senare? LOVE LOVE LOVE

2010-10-26 @ 19:29:41
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0