letar transfer-alternativ

när vi kommer fram till flygplatsen i phuket så ska vi ju ta oss till ao nang beach och vårt hotell, vilket är en ganska bra bit. eftersom vi inte bokade hotellet också via fritidsresor (för vi bokade flygbijetten genom dem) så kan dem inte anordna transfer åt oss. tråkigt nog.
men jag tänkte faktiskt ringa dem imorgon och se om det skulle gå att lösa ändå, kanske man får prata med någon annan då, för han jag pratade med sist när jag frågade om det verkade helt ny för han behövde fråga en kollega efter svar på typ varje fråga jag hade.

men vi får se. buss eller båt blir det nog annars. taxi är ju rätt dyrt i jämförelse, men vi får se. kanske man kan pruta som fan på plats annars. men 700 spänn är inte farligt för en taxiresa på 2 timmar. hehe. det hade man fått betala kanske tredubbelt för här hemma, om det räcker.

men vi får se hur vi ska göra, men jag kollar runt lite varje dag för att få svar. hittade innan idag en båt som avgår åtta på morgonen, men då måste vi ju vänta i tre timmar efter att vi landat, och hur kul är det.
sen bussen avgår halv nio på morgonen, eller om det var tvärtom. aja, det spelar ingen roll. massa väntande i alla fall efter en låååång natt på ett flygplan. inte det roligaste.

någon som har förslag kanske på hur vi kan göra? vi ska från Phuket Airport till Ao Nang Beach i Krabi!


Jennie

Det går inge bra alls. Jag och killen bröt upp helt i lördags och har nu ingen kontakt allt. Han ville ha det så eftersom han fortfarande älskar mig väldigt mycket och behöver bryta helt för att komma över mig. Jag jobbar 60% och min lägenhet har jag kvar. Mina 3 kaniner mår jättebra, sötare än någonsin :) Hur lever livet med dig? kille, jobb, katter osv. :)

2010-10-20 @ 18:38:31
Bloggadress: http://jennies.webblogg.se/

marie

Jag förstår precis! Ska inte göra detta !:D



Vad söt du är blomman! Hhaha, kanske blir det så en dag! Det är det ingen som vet. Rätt som det är kanske det står en flyttbil utanför å jag å micke börjar lasta ur våra saker :P Ingen som vet!



Vi åkte båt till ao nang! Blev ju världens oväder precis innan å regnet stod som spön i backen å blåste å helt ärligt så var jag livrädd! Blixten slog ner precis jämte å där menade dem att jag skulle kliva på en båt? En båt som inte ens hade én hel livboj?! panik! Men jag överlevde ju annars hade jag inte kunnat sitta här å trycka på tangenterna!



Va inne å kolla hotellet, fyfan vad snyggt! Jag vill också bo så, NU! :D Men tänkte på det poolen? Det fanns en till pool vad jag fattade som eller? För det är väl inte bara den som går runt så? Det är lite tråkigt tycker jag. Det ska vara så att man kan hoppa runt å simma runt lite :D



Men det kanske är några andra som ska till ao nang samtidigt som er då kan ni samåka i bilen blir också billigare jue :D Flyga går ju också? Men då får ni åka en bit... jag tror att det går iaf, det borde det göra. Man kan ju flyga där ifrån så? ;) haha!!

2010-10-20 @ 19:01:51
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

marie

Ska kolla upp detta å meddela dig om boken :D

2010-10-20 @ 19:02:55
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Jennie

Himla härligt med en utlandsresa. Har själv aldrig varit utomlands faktiskt. Förstår att det är lite pill och planering inför det men försök njuta av det också och känns ingen stress.



Just nu känns det jättetufft eftersom allt är så färskt. Det vore ju lättare och man kunde skiljas som vänner och ändå ses någon gång ibland, men nu när det finns så mycket känslor inblandade så funkar inte det :( Tråkigt att inte kunna ha kontakt med den människa man delat så mycket med under dessa år. Men tiden läker sår. Tack för att du bryr dig :)

2010-10-20 @ 19:08:28
Bloggadress: http://jennies.webblogg.se/

Sandra FP

Ja jag gillar tuffa tag, Ibland måste man ryckas upp för att fatta att det är på riktigt

2010-10-20 @ 22:30:27
Bloggadress: http://falconstone.blogg.se/

Becca

Ta inrikesflyg?

Om ni vill åka via Phi Phi kan ni göra det men de tar låång tid. Men det kostar så mycket för taxi i 2 timmar.... Och man kan inte pruta på flygplatsen heller, eller det kunde inte vi.

2010-10-21 @ 09:13:58
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Emmelie

Då blir det en ullared resa för mig :) alltid lika trevligt att åka och shoppa där :)

2010-10-21 @ 14:03:00
Bloggadress: http://twwinie.blogg.se/

Becca

sv: Hmm, det är annan sol i thailand än vad det är här så köp högre solfaktor där, för om ni bränner er så gör de skitont! Och det är inte värt det. Gjorde det misstaget första gången vi var där men inte andra gången. Nu när vi var på Hawaii hade jag solfaktor 70 men brände mig ändå, så det får man tänka på. När det gäller handbagage kan man ha en vanlig handväska, för det har alltid jag.. Tänk bara på vad du ska ha i den. Inga vätskor innan incheckning (om ni inte har dem i speciella små påsar), vasst (som en metallnagelfil, ja listan kan göras lång. Men det står alltid på flygplatsens hemsida.

Inrikesflyg körde Jessi och Marcus på, men de bokade det innan, så jag vet inte hur det är med att boka på plats..

Vi körde på våra vanliga abbonnemang där och jag tycker inte att det var dyrt. Ett sms hit och dit kan man ha råd med, man är ju trots allt på semester :)

2010-10-21 @ 22:58:32
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0