ny kamera, HJÄLP!!!

min digitalkamera har verkligen sett bättre dagar, och givetvis börjar den krångla värre än fan nu precis lite mer än tre veckor innan vi ska åka till thailand på semester. kunde inte kommit lägligare. suck. displayen är helt trasig så det blir prickar på bilderna eftersom linsen är knas och hela kameran är bara allmänt fucked up.

pratade precis med paul om det och vi kom fram till att vi ska försöka hitta en bra kamera till ett rimligt pris för våra plånböcker nu innan vi åker utan att det tär för mycket på vår reskassa. men en kamera är ju ett måste när man ska ut på en sån resa, man vill ju föreviga den och ha massa minnen från den. eller hur!?

har hittat en kamera som jag läst om och fallit lite för. berättade om den för paul och han tyckte också att den lät bra. men vi är inte så duktiga på det här med kameror, så tänkte kanske att någon läsare var lite bättre förhoppningsvis.

så hjälp mig gärna att ge kommentarer på om den här kameran är bra eller inte.
klicka på bilden för att komma till specifikationen av den.




Anna

Du går in på eniro. se, klicka på kartor skriver sedan in orten. Till höger kommer det upp rita och mät (det står åtminstone rita).

Sen väljer du sträck så men kan dra linjer emelan punkterna, det är bara att följa beskrivningen.

Printscreena och lägg in på bloggen. :)

Hoppas det funkar för dig!

2010-10-12 @ 19:32:05
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

Becca

Köp en vattentät så ni kan fota ifall ni ska snorkla.

2010-10-12 @ 19:51:04
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Mazze

Avant är INTE bra! Satsa hellre några kronor extra på en Canon, Nikon eller Olympus! T.ex. Nikon COOLPIX S3000, men så gott som alla kameror från dessa märken är bättre än avant!

Kram!

2010-10-12 @ 20:07:03
Bloggadress: http://www.mazze.se

Jennie

Det är en kamera som är värd pengarna! Tänk på att ni även måste köpa ett SDHC kort. När ni ändå köper kortet, och när ni nu skall åka till Thailand, så köp ett minneskort som är så stort som möjligt. Det står i den tekniska specifikationen hur stort kort den klarar. Hoppas att detta kudne var till någon hjälp!!!! kram Jennie

2010-10-12 @ 20:08:22
Bloggadress: http://jennieskrypin.blogg.se/

marie

Hahaha, ett nytt ämne igen;... Jag skriver några frågor som du ska besvara i bloggen för att detta ska funka nångång :D haha!!



Om Thailandsresan såklart! :D

1) Börjar du få fjärilar i magen nu?

2) Funderat på vad du ska packa?

3) Vad skulle du inte klara dig utan i resväskan? Motivera.

4) När ni ska hämta ut era väskor upptäcker du att dina kläder komma rullandes på bandet. Din resväska har gått sönder under flygningen! Vad gör du?

5) Kommer du pruta mycket när ni shoppar?

6) Vad ser du mest framemot med resan?

7) Solskyddsfaktor, vilken sort?

8) Vilka ställen och hotell kommer ni besöka?

9) Kommer du bada i havet eller poolen?

10) Kommer du uppdatera bloggen ifrån Thailand?



Sådär! Nu hoppas jag att det går enklare :D



Ang. kameran! Ni ska satsa på en som inte går på vanliga batterier! Det ska nog helst vara ett såntdär inbyggt batteri om du förstår? För tro mig, ni kommer vara tvugna att ladda kameran varenda natt! :D Som man fotar!



Tjooohoo, vi bokade ett till hotell igår så nu är våra 2 första veckor klara :D Först ska vi bo i Kamala å sen Karon å sen åker vi över till andra sidan till dedär öarna som finns där Koh samui å nåt mer å där blir vi ett tag :D Sen tillbaka å då blir det Kata igen :) Mys!!!! :D



Tråkigt de där med att inte kunna rida ut men det är ju ingen idé att chansa heller! Skulle vara nedrans dumt ifall något hände så ni gör rätt i att stanna vid stallet :D Det kan ju vara kul det också.



Ledsen att jag inte svarade igår men jag satt knappt vid datan sen på eftermiddan! :( Du skulle ha skickat ett sms så kunde jag hoppat in :D



Va söt din mamma är! Men det är ju faktiskt lika bra för nu det senaste när jag å Micke åkt tåg nere från Skåneland så har det blivit ståeende i flera minuter, säkert en halvtimme minst! Å när det gäller att passa flygtider.. Det är ju inte direkt så att det bara är att ta nästa flyg... AAAhhh!!! Jag vill också åka! Du kan strunta i att packa ner något i din väska så kan jag knöckla ner mig själv där :D Mycket bättre! Dock skulle det vara övervikt som bara den i din väska då :P Ifall man kanske skulle dela på sig å lägga ena hälften i din å andra i pauls? Faaaan! Det går ju inte heller... det är ju 20 kg var.. blir 4 kg mer i varje väska :( Jävla faaan! Det kunde ju gått :P



Usch! Nu ska jag snart upp till solhem, mbt idag! gud va roligt? nej. Sen ska jag vara barnvakt åt fisen å micke ska agera lekman så man skulle kunna säga att det är micke som ska vara barnvakt ;)



Njee...Nu får jag sätta lite fart här så att jag hinner bli klar i tid! Älskar dig! Å lycka till med frågorna! :D

2010-10-13 @ 07:43:08
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0