telefonkommunikation i thailand

man kan ju inte direkt säga att det är billigt att ringa mellan varandra nere i thailand när vi har svenska mobilabonnemang. sjukt dyrt.
inte för att jag och paul ska ringa varandra, vi kommer ju att vara tillsammans hela tiden! (love) men mina föräldrar och lite annat folk ska ju också dit och om vi ska träffas någonstans eller så, så kan det vara bra att kunna ringa eller smsa och bestämma tid och plats osv.

därför kommer vi att ta med oss gamla mobiltelefoner som inte är låsta till något speciellt abonnemang, och där nere inhandla thailändska kontantkort, så är det bara att slänga dem sen när man åker hem. kostar inte mer än mellan 100 och 200 kronor.
helt klart värt det!

eftersom lurvisson har tuggat sönder laddaren till pauls gamla hajfena så hade vi ingen laddare till den. men jag hittade hemma hos mamma och pappa i deras gömmor idag. :) så det problemet är löst nu i alla fall. tänkte jag skulle visa en bild på telefonen mest bara för att inlägget inte bara ska se tråkigt ut med bara text! ;)



marie

Internet? Varför slänga pengar på det? Ni båda har väl med er datorer så att ni kan mejla? msn? Iofs inga monster summor men känns ändå lite onödigt eller. I mina öron iaf. Är det några fler som ska dit än dina föräldrar?



Har ni inhandlat allt till resan förresten?

2010-10-21 @ 18:25:37
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

maddie

en sån mob hade min farsa. han råkade köra över den me en lastbil och den klarade sig! hahaha helt sjukt..



sv: du e föör gullig! <3

2010-10-24 @ 21:03:42
Bloggadress: http://princessmaddie.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0