mer än jag nånsin vågat hoppas på...

hifhof är verkligen mer häst än jag vågat hoppas på att jag skulle hitta att vara medryttare till. det känns så otroligt bra, han är superfin och underbar att rida.
kan tänka mig att jag skrivit detta innan, men det blev liksom så uppenbart idag.

för några år sen tyckte jag det var tråkigt att göra stallsysslor, och ville liksom bara snabbt borsta av hästen och slänga på sadel och träns och sen rida, det var liksom det som var det roliga. men så är det absolut inte längre, det är hela grejen med att vara i stallet och umgås med hästen och utföra dem där "tråkiga" sysslorna som mockning, utfodring, ryktning m.m. som verkligen är det mest rogivande och underbara. ridningen är bara en bonus i det hela, så har jag börjat se på det och jag antar att det är precis så man ska se på det!

idag ryktade jag honom länge länge och han blev så fin så, jag till och med flätade svansen. ville mest se om jag fortfarande kunde göra en sån inbakad fläta, och det kunde jag. den blev lite slapp mot slutet, men fin, så fin den kan bli när man inte gjort det på flera år. men övning ger färdighet! :)

jag satte sedan på honom benskydd och sadel och allt som behövs. han fick även sin nya sadelpad idag och den satt som gjutet, och ridtäcket jag köpt åt honom satt också bra, tyckte han blev så fin så. tyvärr blev det bara en bild då batteriet på kameran dog direkt efter jag tagit den, så jag ska vara glad att denna lyckades sparas. hehe.



sen innan jag hann tränsa honom så smsade matilda och sa att hon blev sen till stallet och undrade om jag ville ta in alla hästarna och ge dem sin mat. och visst, jag tycker det är så himla kul så det är ju klart att jag gjorde det. så hifhof fick stå i boxen med sadel och sånt på en stund, medan jag tog in alla dem andra - 6 hästar för att vara exakt.

sen var det dags för mig att rida ut första gången helt själv på den här hästen. red längs asfalten, han skulle testa mig typ hela tiden, men jag är inte den som ger mig utan jag vann över honom gång på gång och jag tror han gav upp mot slutet. han gav liksom ifrån sig en rätt lång suck, och sen slutade han trilskas. I love winning!


matilda hade kommit sen när jag kom tillbaka, gillar verkligen den tjejen skarpt. så vi hann prata lite medan jag sadlade av och borsta och tog på täcket på honom. bestämde även att vi ska rida tsm imorgon förmiddag, så nu känner jag att jag att det är dags för mig att krypa till kojs så jag kommer upp imorgon, ska vara i stallet redan tio!

 

men den här eftermiddagen har verkligen varit underbar!



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0