recept: chokladsnurror

igår bakade jag kakor, med ett recept som jag hittat här.

jag misslyckades dock. är jättebesviken på mig själv. men tänkte att jag kunde lägga upp receptet här och så kanske förhoppningsvis är det någon av mina underbara läsare som får för sig att baka dem och lyckas, som sen kan tala om för mig hur jag ska göra för att lyckas!


4,5 - 5 dl vetemjöl
1 dl socker
200 gram margarin eller smör

ta hälften av allt och blanda med 2 tsk vaniljsocker.
knåda och blanda degen ordentligt till en stor klump.

ta andra hälften och blanda med 2 msk kakao.
knåda och blanda degen ordentligt till ännu en stor klump.

Kavla sedan ut båda klumparna i två lika stora plattor, ca 15x40.
Lägg den mörka delen ovanpå den ljusa och rulla ihop på längden.

Lägg rullen i kylen i några minuter, skär den sedan i ca 4mm tjocka skivor.
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 6 minuter.

dock är det så att mina kakor blev helt mjuka, jag vill ju ha dem hårda och knapriga.
hur ska jag göra för att dem ska bli det istället?


Becca

Dem ser iallafall jättegoda ut!

2011-04-28 @ 09:27:07
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0