recept: pestokyckling med fetaost

ett riktigt gott recept på nyttig och god kyckling.

stek upp så mycket kycklingfilé som behövs för det antalet personer som ska äta, i mindre bitar. krydda med lämpliga kryddor, jag brukar ta paprikakrydda, basilika och dragon. (som jag använder till många av rätterna jag lagar hemma!)


lägg kycklingbitarna i en ugnssäker form, skär fetaost-tärningar och lägg i tillsammans med kycklingen.

gör därefter en bädd med pesto, antingen hemgjord eller köpt. jag var lat och köpte färdig basilika-pesto, men det är såklart godare med egen hemgjord.

 

det ser inte så gott ut, men det ÄR gott.

jag tycker det ser ut som en skog full med mossa på toppen. hahaha.

 

jag serverade tillsammans med färsk bandpasta. jag lagade detta häromdagen, fick lite över och det använde jag idag som kött till sallad. gjorde alltså en kycklingsallad och använde resterna. sjukt gott!

 



Becca

Detta ska jag testa. Älskar pesto, pasta och kyckling! Varför ska du sälja din fina bil? :(

2011-04-10 @ 08:20:14
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Sandra

Verkar grymt gott. Jag är också galen i pesto för att inte tala om skaldjur.

2011-04-18 @ 16:34:21
Bloggadress: http://kassler-recept.se

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0