valborgsfirande!

på lördag är det alltså valborg och det ska firas såklart. eller ja, det blir grillning och utgång med härliga vänner. ser fram emot det som en tok. ska bli riktigt riktigt roligt.

men frågan är om folk tänker på att det bland annat är kungens födelsedag
som firas på valborg?

eller är det det? (jag har alltid fått för mig det)

och hur många brukar egentligen traditionsenligt besöka en brasa?

och vad står brasan för egentligen?



mikaela

det är ju faktiskt inte kungens födelsedag man firar.. valborg firas i fler länder än sverige. det har något med häxor att göra.. och nån som hette valborg ;P bålet var för att skrämma iväg häxor!

2011-04-28 @ 20:35:32
Bloggadress: http://kela.blogg.se/

marie

Ahh.. Får springa förbi lite affärer imorgon å se ifall jag hittar något som kanske kan passa :D Har en liiiten idé men till de behöver jag svarta jeans så ska se ifall jag inte kan hitta ett par imon :D Vetu vart det finns bra jeans? Inte för flera tusen som sitter bra ändå.. Hatar att köpa jeans, hittar aldrig några! Å HATAR ännu mer när folk ska komma å kolla. Jag vill prova för mig själv!



NJee det blir väl inte så, jag kommer ju flänga hela borås å kanske göteborg runt.. Inhanda present till paul å hitta byxor till mig. Det är jobbigt när man är ute i sista sekunden! Hör verkligen INTE till vanligheterna när det gäller mig. Känns konstigt! haha!!



2011-04-28 @ 21:37:30
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

marie

tror du inte? Ifall man tar sådana stuprör? Det tror jag faktiskt, men det spelar ingenroll, jag behöver ett par svarta jeans ändå ;) Mina som jag hade innan har jag växt ur :) :( Ska man skratta eller gråta?



haha det lär jag säkert göra, men jag kan inte ändra mig så mycket ändå eftersom att jag måste komma iordning gjord :P Jag vet vad jag ska ha för örhängen iaf ;) haha mina döskallar :D Liiiite är ju planerat ändå ;)

2011-04-28 @ 21:50:09
Bloggadress: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0