om du lämnade mig nu

en sjukt bra låt.
egentligen gillar jag inte lars winnerbäck alls,
förstår inte alls vad han gjort med alla ungdomar i sverige.
vad är det som gör att alla gillar honom?
vad är det i hans musik som folk gillar?
men den här låten har fan en mening.
inte för att jag har hört många låtar av honom,
men den här är speciell.
den kan till och med jag gilla.



Anni

Jag tycker att väldigt många låtar med honom har en mening. Ibland är de samhällskritiska, ibland handlar de om kärlek. Om du gillar den här låten borde du lyssna på "Jag har väntat på ett regn" från samma platta.



Jag gillar verkligen Lars Winnerbäcks musik, men jag tycker att han var bättre förr. Hans första skiva var den allra bästa. Jag gillar främst de lugnare låtarna och jag tycker att hans texter är riktigt bra. Jag tror att det är texterna som gör att många gillar honom (även om jag gillar själva musiken också, skön att lyssna på), för att man kan känna igen sig. För sjunger så där särskilt jättebra gör han ju inte... och alla gillar honom faktiskt inte. Min pojkvän gör det inte till exempel. =)



Håller med om att den här låten är riktigt bra! Har gråtit till den många gånger för att den är så bra.

2009-04-03 @ 00:22:32
Bloggadress: http://eyecandy.devote.se

Linda

jag gillar inte winnerbäck, mest för att hans låtar tråkar ut mig nåt fruktansvärt. men jag antar att winnerbäck är för många som kent är för mig (efter att ha varit ett stort fan av dom i tolv år): betydelsefull pga texterna.

man kan tex känna igen sig så jävla mycket i texterna, i känslorna och livespelningar förmedlar så många känslor.

jag antar att winnerbäck liksom kent och broder daniel, har betytt mycket för ungdomars sätt att uttrycka sig i dagens samhälle!

2009-04-03 @ 00:26:10
Bloggadress: http://waitress.blogg.se/

Linda

nejnej, jag tycker verkligen inte att du är knäpp för det. alla har ju olik smak liksom. och många kan säkert tycka att många av de här svenska stora musikerna är klyschiga och överskattade bara, och då är det inte så lätt att gilla dom heller.

tilltalar dom inte en riktigt, då går det ju inte att tvinga sig till att lyssna på dom:)

2009-04-03 @ 01:19:31
Bloggadress: http://waitress.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0