prostitution

just nu håller jag på att läsa en bok som heter Champagneflickan skriven av
Caroline L Jensen. den är faktiskt riktigt bra. den diskuterar en del samhällsproblem som inte många andra skönlitterära romaner gör. ett utdrag ur den känns som om det var jag som skrivit det. jag delar helt åsikterna och blev faktiskt så jävla förbannad när jag läste det. det stämmer så jävla bra överens på hur världens verkligen fungerar. tänkte skriva ett utdrag ur den här så får ni läsa själva, sen får ni läsa boken, den är verkligen bra.

"   Jag har svårt att vid en diskussion om sex mot betalning - utan en massa förutfattade meningar om hemska förhållanden - se problemet. Utgångspunkten i mitt resonemang har varit att om en vuxen och frisk människa vill ta betalt för att ligga med en annan vuxen och frisk människa, och hittar någon som är villig att betala, så är det en sak dem emellan. Likaså om någon vill behålla stövlarna på eller prata snuskigt, eller bli smiskad eller vad det nu kan vara. Under förutsättning att det är en frivillig handling från båda parter som grundar sig på samtycke och medvetna och fria val som inte skadar tredje man tycker jag helt enkelt inte att det rör mig ifall folk vill knulla för pengar.   "

detta är en sanning som sällan diskuteras offentligt. men visst är det så som hon skriver i boken? varför ska någon hindra två fullt friska vuxna människor från att göra precis det dem vill så länge ingen annan tar skada eller blir drabbad på något annat sätt?
eller vad tycker ni läsare?

- vill bara än en gång poängtera att stycket i kursiv stil är ett utdrag ur boken Champagneflickan av Caroline L Jensen -


Sizz

Nu är jag klar med din design, jag kunde inte göra profilbilden större för då hamnar den utanför bloggen, inte snyggt. Sedan försökte jag leta i koderna för att få namnet under profilbilden men jag hittar det inte, jag hoppas du är nöjd ändå!

2009-02-25 @ 14:08:58
Bloggadress: http://sizz.blogg.se/

Sizz

Linjen är nu borta.

2009-02-25 @ 20:03:18
Bloggadress: http://sizz.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0