kommentar till blondinbella!



jag läste ett inlägg från blondinbellas blogg för en liten stund sedan och blev faktiskt riktigt arg, jag brukar inte kommentera bloggar på det sättet men nu kunde jag bara inte låta bli.

här kan du läsa inlägget jag blev arg över.

och här nedan kommer kommentaren som jag skickade till henne.

ditt resonemang i frågan är sjuk.
du som snackar om självkänsla och att man ska må bra med sig själv, ett lån som man känner är enormt högt är ett orosmoment i livet, och framhäver en daglig stress. du kommer aldrig att uppleva detta eftersom du fötts in i världen med oerhörda förutsättningar ekonomiskt, genom hela din blogg känner man en viss irritation så fort inte allt är guld och gröna skogar, så fort det inte finns saker tillgängliga som du är van vid.
jag läser din blogg nästan varje dag och följer ditt liv, inte för att jag tycker att du gör något bra utan för att jag tycker att det är otroligt intressant att läsa om en persons liv som inte har den blekaste aning om hur det är att vara "vanlig svensson" och leva ett liv som dem flesta svenskar faktiskt gör.
när du klankar ner på människor som inte vill ta CSN-lån gör du dig själv bara till åtlöje. ett lån är aldrig något bra för en person, speciellt inte i dessa tider då man ska vara extra försiktig. bara för att man går en utbildning så betyder det inte att man vid utbildningens slut får ett arbete som kan hjälpa till att betala tillbaka studielånet. det är oron över framtiden i sverige som får människor att backa och inte "våga" det här med studielån.
jag köper helt ditt resonemang när det gäller att man får en utbildning och att det måste vara värt så oerhört mycket, men om man sen får betala priset att inte få ett arbete efteråt utan istället blir skuldsatt för resten av livet och får en bock hos kronofogden, då är det inte längre värt ett smack!
klanka inte ner på oss "vanliga" människor, isabella!


ps. kommentera gärna detta inlägg och tala om vad ni själva tycker. håller ni med mig eller blondinbella?


anne

håller med dig, inte henne..

2009-07-02 @ 20:33:08
Bloggadress: http://annebertelsen.blogg.se/

Emelie

Fast om vi gämför med andra länder så har vi det grymt bra i Sverige. Sedan är det ju så klart att det kosstar att leva. Men men förstår dig också :)

2009-07-02 @ 21:35:31
Bloggadress: http://VaniljCitron.devote.se

Ann-Sofie

Hej. Läste blondinbellas blogg. Tyckte det där inlägget var intressant, eftersom hon knappast vet hur det är att vara fattig och inte ha föräldrar som hjälper till ekonomiskt!



Kollade in kommentarerna och fastna vid din kommentar. Därför kollade jag in din blogg. Tyckte din kommentar var bra skriven. :) Det är så sant det du skriver. Jag tycker delvis att hon har rätt i det att ta lån till en utbildning är en investering. Men lån ska även betalas bort och just nu råder det finanskris och oro över världen. Inte så smart av henne att skriva ett sånt inlägg, gör att många personer blir arga och kanske slutar läsa hennes blogg.



För i hennes värld så lever hon ju gott och kan göra det på grund av bloggen och alla sina företag. Men hon kan ju aldrig känna empati för folk som växer upp med arbetslösa föräldrar till exempel. Att kanske vara tvungen ta ett städjobb eller liknande för att köpa mat, skolmaterial etc.



Hon var lite okänslig i det inlägget. Annars är hon ju en positiv tjej som jobbar mycket. Så jag klagar inte på henne personligen! :) Ville bara kommentera att ditt inlägg var bra.



Själv skriver jag inte så mycket på min blogg, sätter mest upp foton. :) Ha en bra dag.

2009-07-03 @ 05:50:32
Bloggadress: http://zofiesworld.blogg.se/

ISABEL

BRA SKRIVET! DU ÄR MIN NYA IDOL!

2009-07-04 @ 18:31:41
Bloggadress: http://iissabel.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0