Sluta trakassera Drottning Silvia

Nu tycker jag att det får vara nog.

Jag hörde på radion om Kalla Fakta's specialprogram om granskningen av Drottning Silvias fars medverkan i tyska nazistpartiet. Jag tycker att sånt är jätteintressant, därför ville jag se det och det har jag gjort nu, och jag måste säga att jag tycker otroligt synd om både Drottningen och hennes familj.

Drottningens pappa VAR med i nazistpartiet, okej visst. OCH???

Det är ju inte precis så att Drottning Silvia delar åsikter med nazisterna och Hitler, varför ska hon då straffas för något som hennes far möjligtvis kanske har gjort eller sagt?

Jag tycker inte att det är rätt, det var då och nu är nu. Drottningen har vid ett flertal tillfällen beklagat sin faders medverkan och samröre med nazisterna, mer än så kan hon inte göra och jag tycker definitivt att det räcker. Hon ska inte behöva stå till svars för det, hon ska inte ens behöva bli granskad så pass hårt som hon blivit på grund av det.

Drottningen har gjort en egen undersökning om sin far och hans medverkan med nazisterna, och det var just denna undersökning som Kalla Fakta granskade. Grejen var att man inte tyckte att hennes undersökning var bra nog. Men just i detta anser jag att hon inte ska behöva göra en sån undersökning från första början för att vara journalister till lags.

Drottning Silvia är Sveriges drottning oavsett vad hennes far har eller inte har gjort. Det går inte att ändra på, inte av den anledningen i alla fall. Och jag tycker definitivt att man borde lägga ner den här debatten nu. Kungafamiljen ska inte behöva stå till svars för detta, dem har inte ens med det att göra.
Drottningen råkar bara dela DNA och efternamn med sin far, för den sakens skull står hon inte bakom nazisternas åsikter och handlingar.

Nej, detta gör mig förbannad. Lämna vår vackra Drottning ifred.



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0